Landliebe toont duurzaamheidsinitiatief aan het grote publiek
Sinds de herfst van 2008 is Landliebe melk uitsluitend afkomstig van
koeien die traditionele diervoeders eten die niet genetisch
gemodificeerd zijn. Landliebe is daarmee het eerste Duitse nationale
zuivelmerk dat dit belangrijke duurzaamheidsinitiatief heeft genomen.
Dat er op de boerderij en in de veevoeding iets is veranderd, wordt nu
in heel Duitsland zichtbaar. In een reclamespot spreken echte
Landliebe-boeren en -boerinnen zich uit voor dit
duurzaamheidsinitiatief.
"Het merk Landliebe staat voor regionale herkomst en authenticiteit",
zegt Michael Feller, Managing Director van FrieslandCampina
Deutschland. "Wie anders dan onze melkveehouders kunnende consumenten
overtuigen van de duurzaamheid van onze traditionele veevoeding?"
Landliebe-boeren voeren hun koeien alleen nog met zogenaamde
traditionele gewassen, zoals gras, maïs en koolzaad. Deze gewassen
kwamen oorspronkelijk ook voor in Duitsland. Boeren die met hun eigen
teelt de behoefte niet kunnen dekken, kunnen traditionele voeders
bijkopen bij speciaal geselecteerde leveranciers. Op deze manier neemt
Landliebe afstand van geïmporteerde diervoeders van overzee en daarmee
ook van soja en genetisch gemodificeerde gewassen.
TV-spot draagt bij aan zelfbewustzijn boeren
Landliebe is een merk van FrieslandCampina. Onder meer melkveehouders
in Duitsland zijn lid van de zuivelcoöperatie FrieslandCampina. Onder
hen vele Landliebe-boeren. Volgens Feller draagt de TV-spot bij aan
het zelfbewustzijn van melkveehouders: "Melk is een hoogwaardig
levensmiddel, dat een goede prijs verdient. Daar draagt ons initiatief
aan bij en dus ook aan de toekomst van melkveehouders."