Gemeente Spijkenisse


Onderzoek naar bewoning panden

05 maart 2009

De gemeente Spijkenisse werkt mee aan een onderzoek naar de kwaliteit van de gemeentelijke basisadministratie.

Medewerkers van de gemeente Spijkenisse bezoeken vanaf maandag 09 maart 2009 steekproefsgewijs 500 woningen, waarbij een vragenlijst wordt ingevuld over de woonsituatie.

Dit duurt ongeveer 10 minuten per adres. De medewerkers tonen bij de huisbezoeken een legitimatiebewijs, afgegeven door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Spijkenisse.

Alle Nederlandse gemeenten beheren een gemeentelijke basisadministratie, ook wel bekend als het bevolkingsregister. Deze basisadministratie moet aan de hoogste eisen voldoen en alle gegevens dienen juist en volledig te zijn. Het Ministerie van Binnenlandse Zaken heeft meerdere gemeenten, waaronder Spijkenisse, verzocht om mee te werken aan dit onderzoek naar de juistheid en volledigheid van de basisadministratie.

De gemeente verifieert de gegevens die uit de huisbezoeken naar voren komen en verwerkt deze in een rapportage aan het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Hierbij zullen de bewonergegevens volstrekt anoniem blijven. De huisbezoeken vinden 2 weken lang plaats.