Gemeente Spijkenisse
Onderzoek naar bewoning panden
05 maart 2009
De gemeente Spijkenisse werkt mee aan een onderzoek naar de kwaliteit
van de gemeentelijke basisadministratie.
Medewerkers van de gemeente Spijkenisse bezoeken vanaf maandag 09
maart 2009 steekproefsgewijs 500 woningen, waarbij een vragenlijst
wordt ingevuld over de woonsituatie.
Dit duurt ongeveer 10 minuten per adres. De medewerkers tonen bij de
huisbezoeken een legitimatiebewijs, afgegeven door het college van
burgemeester en wethouders van de gemeente Spijkenisse.
Alle Nederlandse gemeenten beheren een gemeentelijke
basisadministratie, ook wel bekend als het bevolkingsregister. Deze
basisadministratie moet aan de hoogste eisen voldoen en alle gegevens
dienen juist en volledig te zijn. Het Ministerie van Binnenlandse
Zaken heeft meerdere gemeenten, waaronder Spijkenisse, verzocht om mee
te werken aan dit onderzoek naar de juistheid en volledigheid van de
basisadministratie.
De gemeente verifieert de gegevens die uit de huisbezoeken naar voren
komen en verwerkt deze in een rapportage aan het Ministerie van
Binnenlandse Zaken. Hierbij zullen de bewonergegevens volstrekt
anoniem blijven. De huisbezoeken vinden 2 weken lang plaats.