Ingezonden persbericht


Persbericht

Q-go: klantinteractie neemt grote vlucht in Benelux

~ Website speelt cruciale rol in besparing van kosten en hogere klanttevredenheid bij KLM Pensioenfondsen ~

Diemen, 4 maart 2009 - Steeds meer ondernemingen binnen de Benelux zetten hun website in als strategisch middel om klantinteractie te bevorderen. Ondernemingen willen inzicht in de vragen die klanten hebben wanneer ze hun website bezoeken, om zo beter op verwachtingen in te kunnen spelen. Q-go merkt dat ondernemingen van iedere grootte zich in de huidige economische tijd bezig houden met het vinden van de meest effectieve oplossing en ondersteunt deze behoefte met zijn semantische natural language search technologie. Deze technologie wordt ingezet om de online conversie te verhogen en de online customer service te verbeteren, waardoor het bedrijfsimago versterkt.

Q-go heeft de afgelopen periode diverse nieuwe klanten uit verschillende branches opgetekend, waaronder de Blue Sky Group. Ike Veenendaal: "De oplossing van Q-go helpt bij de vernieuwing van de websites van de KLM Pensioenfondsen, waar mensen terecht kunnen voor alle vragen over hun KLM-pensioen. Doel van de websites is onder andere informatie op maat bieden, zodat mensen hun persoonlijke pensioenscenario's kunnen doorrekenen. De technologie van Q-go helpt ons hierbij, omdat mensen hun vraag in eigen bewoordingen kunnen stellen. De analyses van Q-go willen wij gebruiken om beter inzicht te krijgen in de informatiebehoefte van onze klanten. Ook verwachten wij een vermindering van het aantal telefoontjes en e-mails naar onze afdeling Pensioenservice."

Door het groeiend aantal klanten heeft Q-go een flink aantal nieuwe medewerkers kunnen aantrekken. Het gaat om uitbreiding met tien personen binnen de afdelingen professional services, R&D en financiën. Arjo van Oosten (43) is één van hen en is binnen professional services verantwoordelijk voor alle projecten en migraties. "Ik heb met name voor Q-go gekozen vanwege het product. Het is voor organisaties zo ontzettend belangrijk te weten wat je klant precies wil, en met Q-go's zoektechnologieën kan hier antwoord op gevonden worden", aldus Van Oosten. "Met hele kleine ingrepen op een website kan je al ver komen. Ik verwacht dat de vraag naar deze technologie de komende jaren zowel nationaal als internationaal een enorme vlucht zal nemen."

(350 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Q-go
Q-go levert interactieve, online applicaties gebaseerd op natural language search technologie. In tegenstelling tot traditionele keyword search, kunnen mensen met behulp van Q-go's zoektechnologie vragen stellen in eigen woorden. Op basis van unieke grammaticale, semantische analyses en opgebouwde branchespecifieke woordenboeken, begrijpt Q-go alle variaties van binnenkomende vragen. Hierdoor krijgen organisaties inzicht in wat bezoekers nu echt op hun website vragen. Dit resulteert in betere online dienstverlening en hogere conversie. Onnodige kosten op het gebied van klantcommunicatie worden snel teruggebracht.

Alle belangrijke Westerse talen worden ondersteund, inclusief minderheidstalen als Catalaans. De software is volledig SaaS gebaseerd, waardoor aanvullende IT aanpassingen niet nodig zijn.

Met deze oplossingen ondersteunt Q-go banken, verzekeraars, telecombedrijven, overheidsorganisaties en logistieke dienstverleners uit binnen- en buitenland. Klanten zijn onder andere ING, UWV, Telefonica, Allianz en KLM.

Q-go werkt wereldwijd samen met onder meer Google en Microsoft. De van oorsprong Nederlandse organisatie heeft vestigingen in Amsterdam, Bonn, Frankfurt, Zürich, Madrid, Barcelona en New York.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Claudia Top van LEWIS - Global Public Relations:

Tel: + 31 (0) 40 235 46 00
Fax: + 31 (0) 40 235 46 01
E-mail: claudiat@lewispr.com Web: http://www.lewispr.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com