Ingezonden persbericht
Persbericht, 4 maart 2008
OPVALLENDE UITSLAG (ON) GEWENSTE INTIMITEITEN ENQUÊTE
Een op de zeven vrouwen zou met haar baas naar bed gaan om promotie te krijgen. Ruim de
helft van de vrouwen vindt het best leuk om nagefloten te worden. Maar helaas is ook ruim
eenderde deel van alle vrouwen wel eens op een vervelende manier betast door een familielid
of bekende.
Uit de enquête naar gewenste en ongewenste intimiteiten - een initiatief van VROUW - bleek verder
dat bijna één op de drie vrouwen het prima vindt om op de mond gezoend te worden dan iemand
anders dan de partner. Eenzelfde aantal heeft wel eens gewenste seks gehad met een collega. En
acht procent van de vrouwen is wel eens ongewenst betast door een arts of hulpverlener. VROUW-
psycholoog Jeffrey Wijnberg vindt dat een bedenkelijk aantal: "In verband met de machtsverhouding
tussen arts en patiënt moet je heel erg oppassen met wat je doet en zegt. Heel naar dat zoveel
vrouwen blijkbaar slechte ervaringen hebben."
Aan de enquête deden ruim 1500 vrouwen mee via internet. Opvallend is dat bijna de helft van de
vrouwen minder kritisch is als een knappe man een (on) gewenste intimiteit pleegt.
Komende zaterdag is de uitslag van de VROUW (On)gewenste Intimiteiten Enquête te lezen in de
100e editie van VROUW, het zaterdagse magazine van de Telegraaf.
Over VROUW
VROUW is een blad voor de nieuwsgierige vrouw. Het is puur Hollands, spraakmakend en gaat over het echte
leven, met herkenbare verhalen van bekende en onbekende vrouwen. De pijlers van VROUW zijn Mode &
Beauty, Psyche & Relatie en Culinair & Gezond leven. Daarnaast vindt de lezeres in elk nummer columns, o.a.
van Daphne Deckers en Beertje van Beers, shoppingtips, nieuwtjes, horoscoop en puzzels. Door de succesvolle
restyling in juni 2008 heeft het magazine nog meer de uitstraling van een tijdschrift gekregen. Kortom: VROUW is
niet meer weg te denken tussen de andere vrouwenweekbladen!
Over Telegraaf Media Nederland
Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat een belangrijk gedeelte van
de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie,
Basismedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, WebRegio Media, Pilarczyk Mediagroep, Telegraaf Productiehuis en
Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites,
diverse `out of home TV'-netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland
het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en -platformen, die onmisbaar
zijn voor consument en adverteerder.
Noot voor de redactie (
Ingezonden persbericht