Ingezonden persbericht

Persbericht

LogMeIn presenteert vernieuwde LogMeIn Rescue
Nieuwe samenwerkingsmogelijkheden voor hogere productiviteit van technici

Amsterdam, 4 maart 2009 - LogMeIn presenteert de nieuwste versie van LogMeIn Rescue, de helpdesk en op afstand ondersteuning biedende oplossing. Bij de nieuwe release zijn belangrijke bedrijfs- en samenwerkingsmogelijkheden toegevoegd die voor een gemakkelijke ondersteuning zorgen voor zowel klanten als medewerkers.
De nieuwste versie van LogMeIn Rescue is tevens de eerste op afstand ondersteunende oplossing voor Intel's nieuwste generatie Intel(TM) vPro(TM) Technology en Intel(TM) Remote PC Assistance Capabilities.

De verbeterde LogMeIn Rescue bevat onder meer betere samenwerkingsmogelijkheden voor de professionals om problemen sneller op te lossen. Dit gebeurt door verschillende ondersteunende experts tegelijk in te zetten.
Medewerkers kunnen tegelijk op hetzelfde scherm kijken. Hierdoor wordt het mogelijk dat ze hun on-demand desktops met gebruikers op afstand kunnen delen om training te geven en de opleiding van de eindgebruiker te verbeteren. Door de verbeterde LogMeIn Rescue is er ook sprake van verbeterde monitoring. Hierdoor kunnen beheerders meekijken met de helpdeskmedewerkers terwijl ze aan het werk zijn. Dit verbetert de servicekwaliteit en productiviteit.
Dankzij Instant Chat kunnen klanten snel en gemakkelijk met een technicus of andere ondersteunende dienstverlener communiceren via het web. Daarvoor hoeft niets te worden gedownload of vooraf geïnstalleerd te worden.

Als eerste oplossing voor Intel(TM) vPro(TM) Technology levert LogMeIn Rescue 'below the OS' ondersteuning en beheer via het Internet met de nieuwste technologie. Helpdeskmedewerkers en IT'ers kunnen toegang krijgen tot, ondersteuning bieden aan en Intel(TM) vPro Technology gebaseerde computers beheren via het Internet. Dit is zelfs mogelijk wanneer het systeem niet werkt als gevolg van hardware of software fouten. Voor meer details over Intel vPro: https://secure.logmein.com/welcome/intel.

LogMeIn Rescue wordt wereldwijd gebruikt door helpdeskmedewerkers, services providers en mobiele aanbieders. Het is een gemakkelijk te gebruiken en veilige oplossing voor configuratie, het oplossen van problemen en training op afstand, speciaal voor Windows-gebaseerde computers, Macs en smartphones. Het product helpt medewerkers en klanten bij het effectief gebruik van gegevensverwerkende apparaten en tegelijkertijd helpt het technologiemanagers en helpdeskmedewerkers bij het vergroten van de klanttevredenheid, het versnellen van de afhandeltijd en het verlagen van de kosten.

'Een nieuwe generatie Internet-gebaseerde, op afstand ondersteuning biedende PC tools betreden de huidige remote controle markt', zegt David Coyle, research vice president, IT Operations, Gartner, Inc. 'Deze nieuwe tools hebben verschillende verbeteringen waaronder ondersteuning op afstand voor iedereen, gemakkelijke implementatie en grotere kostenflexibiliteit. Ze worden populairder onder interne IT afdelingen en externe service providers. Medewerkers, klanten en partners waar zij voor werken worden steeds mobieler en zijn daardoor buiten bereik van de traditionele IT ondersteunende tools.'

'Het leveren van services op hoog niveau is belangrijker dan ooit in het huidige economische klimaat', aldus Kevin Bardos, vice president, product Development, LogMeIn. 'Door directe on-demand chat, samenwerking en ondersteuning op afstand mogelijk te maken, biedt LogMeIn organisaties verbeterde ervaring met ondersteuning op afstand aan haar klanten aan; zowel binnen als buiten het LAN en op meerdere computer platforms .'

'De nieuwe eigenschappen kwamen voort uit de behoeftes van klanten die rigoureuze eisen voor ondersteuning hadden', vervolgt Bardos. 'Wij geloven dat de uitgebreide ondersteuning op afstand en samenwerkingsmogelijkheden, gecombineerd met gebruiksgemak - iets wat de consument tegenwoordig van LogMeIn verwacht - voor zowel grote als kleine organisaties voordelen zal hebben.'

Beschikbaarheid
LogMeIn Rescue is verkrijgbaar vanaf ¤ 78,- per maand. De nieuwe release is per direct beschikbaar. IT helpdesks en ondersteunende professionals kunnen het gratis downloaden om het veertien dagen te proberen: https://secure.logmeinrescue.com.

Over LogMeIn Rescue
LogMeIn Rescue is een webgebaseerde ondersteunende tool die het mogelijk maakt dat technici op afstand toegang krijgen tot PC's, Mac's of smartphones als ook gegevensverwerkende apparaten met Windows Mobile(TM), Symbian(TM) en BlackBerry(TM). Dit is mogelijk zonder de software van te voren te installeren op de computer die assistentie vereist. Met LogMeIn Rescue kunnen ondersteunende organisatie kosteneffectieve kwalitatieve ondersteuning, training en educatieve services bieden aan klanten, partners en werknemers.

Over LogMeIn, Inc.
LogMeIn is een toonaangevende leverancier van on-demand remote connectivity-oplossingen voor mobiele operators, het MKB, IT-dienstverleners en consumenten. LogMeIn-producten worden 'on-demand' aangeboden en zijn toegankelijk via een webbrowser. De LogMeIn reeks bestaat uit LogMeIn Free(TM), LogMeIn Pro(TM), LogMeIn Ignition(TM), LogMeIn Rescue(TM), LogMeIn IT Reach(TM), LogMeIn Backup(TM), RemotelyAnywhere(TM) en LogMeIn HamachiTM. LogMeIn is gevestigd in Woburn, MA (USA) en heeft Europese vestigingen in Amsterdam en Boedapest. www.LogMeIn.nl.

BlackBerry, Windows, Symbian and Apple related trademarks, names and logos are the exclusive trademarks and properties of Research In Motion Limited, Microsoft Corporation, Symbian Software Limited, and Apple, Inc., respectively, and are registered and/or used in the U.S. and countries around the world.