Diks verzekeringen krijgt SMS service
Diks verzekeringen gaat vanaf maart communiceren via sms berichten naar zijn klanten
IJSSELSTEIN, 20090302 -- Als een van de eerste tussenpersonen in Nederland communiceert Diks verzekeringen vanaf 01-03-2009 met klanten via sms-berichten. Belangrijke informatie zoals een premie-achterstand komt zo sneller aan. Sms-berichten zijn bedoeld als aanvulling en extra attendering naast de gebruikelijke email en briefpost.
"Uit ervaring blijkt dat mensen een sms-bericht eerder lezen dan een e-mail. Wij krijgen soms na 4 weken een reactie op een e-mail bericht", aldus Marc Diks, directeur van Diks verzekeringen. De reactiesnelheid op een smsbericht is in 70% van de gevallen binnen 24 uur.
Diks verzekeringen gebruikt de smsberichten voornamelijk om klanten te wijzen op een premie-achterstand en bij het bevestigen van een nieuwe verzekeringsdekking of schademelding. Naast de sms-berichten zal er toch nog een e-mail bericht worden verstuurd omdat daar meer informatie in te zetten is. Op korte termijn worden ook de bevestiging van mutaties via de sms doorgegeven.
Diks verzekeringen is een specialist op het gebied van verzekeringen via het internet. Naast de reguliere verzekeringen heeft men speciale autoverzekeringen voor auto's, oldtimers, campers, Porsche, bedrijfsauto's en scooters.
http://www.diks.nl/sms-berichten.shtml