Persbericht
Amsterdam, 26 februari 2009
Nominaties Dagbladgoud 2008 bekend
In de week van 2 maart vindt voor de vierde keer de verkiezing van de beste dagblad-
advertentie van het jaar plaats. Voor de verkiezing werden dit jaar 91 advertenties ingezonden.
Een representatief publiekspanel selecteerde uit alle inzendingen tien nominaties. Via een
intensieve dagbladcampagne van 2 tot en met 7 maart wordt krantenlezend Nederland
opgeroepen een stem uit te brengen op één van die tien uitingen. Stemmen kan vanaf vandaag
op www.dagbladgoud.nl.
Vakgoud en Multigoud
Dagbladgoud bestaat uit een publieksprijs en een vakprijs. Voor Vakgoud wordt een vakjury gevraagd
uit alle inzendingen vijf nominaties te selecteren. De vakjury bestaat uit voorzitter Léon Bouwman
(Adformatie), Dylan de Backer (DDB Amsterdam), Marcel Hartog (Publicis), Maureen Snertring (Sony
Ericsson), Sander Fauth (KPN), Nico Hilhorst (M2Media & More) en Tom Tempelman (NRp
Dagbladen/voorzitter Cebuco bestuur). De vakjury beoordeelt ook de inzendingen voor Multigoud, de
prijs voor de beste geïntegreerde dagbladcampagne. Daarvoor waren dit jaar zes inzendingen.
Olaf Croon (directeur Cebuco): "De genomineerde advertenties tonen maar weer eens aan
wat de impact van adverteren in dagbladen kan zijn als je voldoende ruimte geeft aan
creatie. Het zijn allemaal advertenties die de lezer direct weten te raken en daarmee de volle
aandacht trekken. Bovendien valt op dat veel nominaties inhaken op de actualiteit, waarmee
de boodschap nog krachtiger overkomt via het nieuwsmedium bij uitstek."
De winnaars worden bekendgemaakt op 23 maart tijdens het Dagbladgoud event in het CoBrA
Museum in Amstelveen. Elke bezoeker ontvangt gratis het Cebuco Jaarboek 2008, waarvoor
Karianne Weijers en Thijs Biersteker (winnaars van de Young Lions Print Competition 2008) dit jaar
de bijzondere cover verzorgden.
Zie voor een overzicht van de nominaties de bijlage van dit persbericht.
Bekijk alle inzendingen en de nominaties op www.cebuco.nl en stem ook mee op
www.dagbladgoud.nl.
Cebuco is de marketing organisatie van de Nederlandse dagbladen op de advertentiemarkt.