Stadsdeel Geuzenveld/Slotermeer Amsterdam


Ondertekening intentieverklaring Keurmerk Veilig Ondernemen Slotermeer

2 maart 2009

Vrolijke gezichten bij de ondertekening van de intentieverklaring van het Keurmerk Veilig Ondernemen van het winkelgebied in Slotermeer. Met het aansnijden van een grote taart werd woensdag 25 februari de eerste stap gezet naar een nauwe samenwerking in het winkelgebied.

Ondernemers, stadsdeel, politie, brandweer en andere partijen zetten de komende tijd de schouders eronder. Het doel is het gebied schoner, veiliger en aantrekkelijker te maken. Hiervoor wordt eerst gekeken wat ondernemers en het winkelend publiek nu vinden van het gebied, en dan vooral op de punten schoon, heel en veilig, dit gebeurt met enquêtes. Ook vinden er zogenaamde `schouwen' plaats, zowel overdag als 's avonds. Op deze manier worden de verbeterpunten in kaart gebracht. Hierna maken alle partijen afspraken over hoe de knelpunten het beste kunnen worden opgelost.

Praktisch aan de slag

En dan gaan ondernemers, stadsdeel, politie en andere partijen praktisch aan de slag. Hoe kun je de winkel overzichtelijk inrichten, zodat dieven minder kans hebben? Valt er iets te verbeteren aan de verlichting of de entree van winkels of winkelcentrum? Zijn er verbeteringen mogelijk bij het vegen van de straat en het legen van de afvalbakken? Het zijn dergelijke zaken die de komende tijd de aandacht van alle partijen hebben. De bezoekers van het winkelgebied gaan merken dat het winkelen hier nog prettiger wordt.

Groot gebied

De samenwerking op het gebied van schoon, heel en veilig bestrijkt het hele gebied op en rond Plein '40-'45, dus ook de Burgemeester de Vlugtlaan, de Slotermeerlaan en de Burgemeester Fockstraat. Eerste aanspreekpunt voor het Keurmerk Veilig Ondernemen traject is winkelstraatmanager Debby Leenen. Zij is te bereiken via dleenen@geuzenveld.amsterdam.nl of 06-43873393.