Stadsdeel Geuzenveld/Slotermeer Amsterdam
Ondertekening intentieverklaring Keurmerk Veilig Ondernemen Slotermeer
2 maart 2009
Vrolijke gezichten bij de ondertekening van de intentieverklaring van
het Keurmerk Veilig Ondernemen van het winkelgebied in Slotermeer. Met
het aansnijden van een grote taart werd woensdag 25 februari de eerste
stap gezet naar een nauwe samenwerking in het winkelgebied.
Ondernemers, stadsdeel, politie, brandweer en andere partijen zetten
de komende tijd de schouders eronder. Het doel is het gebied schoner,
veiliger en aantrekkelijker te maken. Hiervoor wordt eerst gekeken wat
ondernemers en het winkelend publiek nu vinden van het gebied, en dan
vooral op de punten schoon, heel en veilig, dit gebeurt met enquêtes.
Ook vinden er zogenaamde `schouwen' plaats, zowel overdag als 's
avonds. Op deze manier worden de verbeterpunten in kaart gebracht.
Hierna maken alle partijen afspraken over hoe de knelpunten het beste
kunnen worden opgelost.
Praktisch aan de slag
En dan gaan ondernemers, stadsdeel, politie en andere partijen
praktisch aan de slag. Hoe kun je de winkel overzichtelijk inrichten,
zodat dieven minder kans hebben? Valt er iets te verbeteren aan de
verlichting of de entree van winkels of winkelcentrum? Zijn er
verbeteringen mogelijk bij het vegen van de straat en het legen van de
afvalbakken? Het zijn dergelijke zaken die de komende tijd de aandacht
van alle partijen hebben. De bezoekers van het winkelgebied gaan
merken dat het winkelen hier nog prettiger wordt.
Groot gebied
De samenwerking op het gebied van schoon, heel en veilig bestrijkt het
hele gebied op en rond Plein '40-'45, dus ook de Burgemeester de
Vlugtlaan, de Slotermeerlaan en de Burgemeester Fockstraat. Eerste
aanspreekpunt voor het Keurmerk Veilig Ondernemen traject is
winkelstraatmanager Debby Leenen. Zij is te bereiken via
dleenen@geuzenveld.amsterdam.nl of 06-43873393.