Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Sixt lanceert nieuwe website


· Innovatieve webtechnologieën vereenvoudigen boekingsproces
· Nieuwe functies en services

Hoofddorp, 27 februari 2009 ­ Sixt, de snelst groeiende en meest toonaangevende merkonafhankelijke autoverhuurder, heeft net haar nieuwe website gelanceerd. Voor www.sixt.nl zijn vernieuwende webtechnologieën toegepast om het gebruik van de website voor klanten nog eenvoudiger en sneller te maken. In het kader van de relaunch is het reserveringssysteem en de layout van de website volledig aangepast op basis van een uitgebreid klantonderzoek en usability-studie. Metingen naar snelheid en gebruiksvriendelijkheid van de nieuwe homepage tonen aan dat de website een nieuwe maatstaf zet in de reiswereld.

Vereenvoudigd boekingsproces:

Wie op de nieuwe Sixt website een huurauto boekt, wordt bij de locatiezoeker, datumkeuze en voertuiguitrusting ondersteund door innovatieve applicaties. Daardoor zijn boekingen van personenauto's, bestel- en vrachtwagens nog sneller en transparanter dan tot nu toe. Met slechts enkele muisklikken ontvangen klanten uitgebreide informatie en een persoonlijke aanbieding. Zo is in één oogopslag te zien welke huurauto's en uitrusting bij welke prijs beschikbaar zijn. Klanten kunnen variëren naar wens.

Om meer gebruikers te trekken, zijn ook de internationale boekingen vereenvoudigd. Sixt klanten hebben nu de moglijkheid om auto's voor een grensoverschrijdende one-way huur online te reserveren. Op verhuurlocaties in Nederland kunnen klanten nu ook een auto huren en in ontvangst nemen buiten de openingstijden van een vestiging. Een makkelijk te besturen locatiezoeker laat de dichtstbijzijnde Sixt vestiging zien en dat in meer dan 90 landen wereldwijd waar Sixt actief is.

Indien gewenst, ontvangen Sixt klanten een reserveringsbevestiging per SMS. Al sinds februari 2008 maakt Sixt het mogelijk via de mobiele telefoon onder mobil.sixt.de een auto te reserveren. De Duitse website is voor browsers van alle huidige mobiele telefoons ingesteld.


1

Nieuwe layout:

Naast de technische voordelen, onderscheidt de nieuwe Sixt website zich ook door een kenmerkend ontwerp. Het is intuïtief vormgegeven met een overzichtelijke layout waardoor bezoekers makkelijk kunnen navigeren op de website.

Konstantin Sixt, Hoofd van Internet bij Sixt AG: "Het internet wordt een steeds belangrijker medium voor boekingen en als communicatieplatform voor Sixt. Met de nieuwe website willen we het nog makkelijker maken voor onze klanten om 24 uur per dag bij Sixt te boeken. Belangrijk voor ons is bovendien om innovatieve technologieën zo snel mogelijk toe te passen zodat onze klanten ervan kunnen profiteren. Sixt is een van de meest vernieuwende mobiliteitsdienstverleners ter wereld ­ de nieuwe website bevestigt dit.
Over Sixt
De overtuigingskracht van Sixt ligt in doeltreffende oplossingen voor de reiziger, aangeboden vanuit een netwerk van 3.500 vestigingen in 90 landen. Sixt is in de ongekend concurrerende autoverhuurmarkt één van de meest innovatieve en progressieve aanbieders die met haar kostenbesparende productontwikkelingen autohuur vanaf 9,99 per dag mogelijk maakt. Dagelijks maakt zij haar slogan waard: drive 1st class, pay economy. Surf voor meer informatie naar www.sixt.nl.

Beeldmateriaal is digitaal opvraagbaar voor redacties. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Thomas Wolters, directeur
Tel.: +31 (0)23 5698644

Marlies Blom, Coördinator Marketing & Communicatie Tel.: +31 (0)23 7990078


2