"Pragmatische oplossingen aanbieden aan de klant, en resultaatsgericht (samen)werken, daarin zijn we sterk"
Stanwick adviseert voornamelijk grote ondernemingen op het gebied van operationele en organisatorische verbeteringen, veranderingen en doorbraken. Gaandeweg is het bedrijf zich meer internationaal gaan opstellen, met vestigingen in Frankrijk, China en nu ook in Tilburg, Nederland. Aan de Nederlandse markt wil Stanwick haar kernexpertise aanbieden op de pragmatische manier die haar eigen is. Jawel, met een Belgisch smaakje.
"We willen de Nederlandse markt beter bedienen. De huidige klantprojecten zijn dikwijls grensoverschrijdend, en de oprichting van het Nederlandse kantoor in Tilburg is dus een logische stap", aldus Jan Provoost, Managing Partner Stanwick. "Onze klanten willen uitblinken op een aantal gebieden : met tevreden, gemotiveerde medewerkers uitstekende bottom-line resultaten bereiken en vooral de verwachtingen van hun klanten implementeren. Hiervoor zetten wij een team van 35 consultants in met een divers profiel : ingenieurs, psychologen, economen en sociologen. De mix van competenties sluit goed aan bij de werkelijke noden van onze klanten." Competenties verzekeren resultaten
Maar noopt de huidige economische crisis niet tot een herziening van projecten, of zelfs een terugplooien op een nauwe cash focus? Stefaan Vandenberghe, Partner en specialist World Class Manufacturing : "Wij begeleiden projecten met focus op kostenbesparingen. In deze projecten hebben wij echter ook steeds oog voor het voorbereiden van de toekomst. Wie worden immers straks de nieuwe winnaars? De bedrijven die een visie ontwikkelen waarbij de crisis zelfs kansen biedt; de bedrijven die investeren in een flexibele en adaptieve supply chain, die zich inspannen om goed opgeleide medewerkers te hebben en te houden. Met andere woorden : zowel leiderschap, aandacht voor de medewerkers als een technische aanpak en project management blijven belangrijk in deze tijd. En net daar spelen wij op in." De klemtoon op resultaatsgerichte implementatie en het begeleiden van het veranderingsproces uit zich in het flexibel invullen van een aantal noden van de klant: " Implementatie-advies: voorzien van pragmatische, op maat gemaakte oplossingen " training en ontwikkeling: optimaliseren van kennis, ervaring en manier van werken van de medewerkers van de klant " co-sourcing : aanleveren van extra werk-capaciteit, en tegelijk de expertise van de medewerkers van de klant versterken Hierbij wil Stanwick ook resultaatsverbindingen in de middellange termijn projecten aangaan.
Hoezo, een Belgische aanpak?
Wat maakt de Stanwick-aanpak verschillend in de ogen van Nederlandse klanten? Wat maakt Stanwick bijzonder? Enkele uitspraken van klanten: "iets minder praten, meer nadruk op actie, en ons leren hoe het zelf te doen"; "Stanwick werkt concreet, hands-on, en levert zelf de handvaten van actie aan"; "Stanwick gaat verder dan het conceptuele, en durft het ook echt te brengen op de werkvloer (bijvoorbeeld Kaizen)".
Een kantoor in Tilburg, passend in een internationaal blikveld "De laatste jaren hebben we hard gewerkt aan een Europees netwerk van gelijkgestemde consultancy bedrijven. Dit netwerk vult onze oorspronkelijke locaties in België en Frankrijk goed aan. Onze internationale klantenkring waardeert dat we hen in voldoende mate geografisch volgen. Zo hebben we pas een kantoor in Shangai opgericht", zegt Dirk Van Helder, business-ontwikkeling Nederland. De vele projecten bij Nederlandse klanten mondden tenslotte uit in de oprichting van een kantoor in Tilburg. De nieuwe thuisbasis is te vinden in het kantoorpark "Het Laken"(Regus), dichtbij het centraal station. "Een praktische locatie, ook met het oog op de organisatie van open trainingen," zegt Dirk Van Helder.
Een consultant met een geschiedenis
Stanwick is in 1970 opgericht als interne consultant voor de Bekaert-groep en ontpopte zich snel als externe adviesverlener in de industriële omgeving (o.a. farma, electronica, automobiel, voeding, chemie) en in de wereld van de diensten (o.a. banken, verzekeringen, overheid, healthcare). In 2004 werd Stanwick via een management buy-out een zelfstandig bedrijf. Stanwick kiest voor een organische groei, waarbij de nadruk ligt op het zelf leren kennen van nieuwe markten, met behoud van eigenheid, in plaats van met snelle overnames te willen werken. "We hebben met Stanwick reeds een mooi traject afgelegd" zegt Jan Provoost, Managing Partner. Hij ziet de toekomst met vertrouwen tegemoet : "Dankzij onze eigen pragmatische aanpak, en de partnershiprelatie die we met de klant uitbouwen, genereren wij veel repeat-business. Tevreden klanten zijn de beste garantie voor voortdurend succes. En daar zullen we blijven voor gaan." VOOR DE REDACTIE:
Voor meer informatie over de activiteiten, aanvragen van persmateriaal, juiste contactpersonen: Press Here - contact Hilde Van den Berghe, T 0299 475 117 E