Saxion Hogescholen
BR>

vr 27 februari 2009

Saxion geeft in lezingenreeks kijkje in de toekomst



Van januari tot en met begin april verzorgt Saxion in zowel Enschede als Deventer een serie lezingen onder de noemer `Toekomst in het groot'. Wetenschappers en plannenmakers schetsen hierin scenario's voor de toekomst op verschillende vakgebieden. Maar in hoeverre kunnen we de toekomst voorspellen? En wat zijn goede voorspellingen en wat foute? Op 5 maart is de vierde lezing uit de serie Toekomst in het groot, getiteld `Global trends in Consumerbehavior'. Locatie: Saxion Enschede. De lezingenserie is gratis en voor iedereen toegankelijk.

`Global trends in Consumerbehavior'
Marketeer Vincent Albers en socioloog Carl Rohde hebben een netwerk van futuristen en trendwatchers opgezet, die de laatste ontwikkelingen in mode, design, media en marketing op de voet volgen. Met het project `Science of the Time' willen zij een visie formuleren op de toekomst. Op 5 maart presenteert Albers bij Saxion de door hem gebruikte methode voor het `voorspellen van de toekomst' en vertelt hij over de bevindingen tot nu toe. Onderdeel van het programma is een `digital Hunt', waardoor je als bezoeker kan ervaren hoe het is een `cool hunter' (trendjager) te zijn. Saxion Lector `Fashions Materials Design' Michiel Scheffer (Saxion Kenniscentrum Design en Technologie) zal Albers kritisch ondervragen over zijn `Science of the Time'.

De lezing over consumentengedrag is van 16.00 uur tot 17.30 uur bij Saxion in Enschede (M.H. Tromplaan 28, collegezaal F1.10), de voertaal is Engels.

`Toekomst in het groot' wordt georganiseerd door Saxion Studium Generale in samenwerking met de Saxion kenniscentra, het Instituut voor Interdisciplinaire Studies van de Universiteit van Amsterdam en de gemeente Deventer.


------------------------------------------ EINDE PERSBERICHT
------------------------------------------

Meer informatie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Lonnie Holders, dienst Interne en Externe Betrekkingen van Saxion, 053 - 487 17 84 of klik hier.