BR>
vr 27 februari 2009
Saxion geeft in lezingenreeks kijkje in de toekomst
Van januari tot en met begin april verzorgt Saxion in zowel Enschede
als Deventer een serie lezingen onder de noemer `Toekomst in het
groot'. Wetenschappers en plannenmakers schetsen hierin scenario's
voor de toekomst op verschillende vakgebieden. Maar in hoeverre kunnen
we de toekomst voorspellen? En wat zijn goede voorspellingen en wat
foute? Op 5 maart is de vierde lezing uit de serie Toekomst in het
groot, getiteld `Global trends in Consumerbehavior'. Locatie: Saxion
Enschede. De lezingenserie is gratis en voor iedereen toegankelijk.
`Global trends in Consumerbehavior'
Marketeer Vincent Albers en socioloog Carl Rohde hebben een netwerk
van futuristen en trendwatchers opgezet, die de laatste ontwikkelingen
in mode, design, media en marketing op de voet volgen. Met het project
`Science of the Time' willen zij een visie formuleren op de toekomst.
Op 5 maart presenteert Albers bij Saxion de door hem gebruikte methode
voor het `voorspellen van de toekomst' en vertelt hij over de
bevindingen tot nu toe. Onderdeel van het programma is een `digital
Hunt', waardoor je als bezoeker kan ervaren hoe het is een `cool
hunter' (trendjager) te zijn. Saxion Lector `Fashions Materials
Design' Michiel Scheffer (Saxion Kenniscentrum Design en Technologie)
zal Albers kritisch ondervragen over zijn `Science of the Time'.
De lezing over consumentengedrag is van 16.00 uur tot 17.30 uur bij
Saxion in Enschede (M.H. Tromplaan 28, collegezaal F1.10), de voertaal
is Engels.
`Toekomst in het groot' wordt georganiseerd door Saxion Studium
Generale in samenwerking met de Saxion kenniscentra, het Instituut
voor Interdisciplinaire Studies van de Universiteit van Amsterdam en
de gemeente Deventer.
------------------------------------------ EINDE PERSBERICHT
------------------------------------------
Meer informatie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Lonnie Holders, dienst
Interne en Externe Betrekkingen van Saxion, 053 - 487 17 84 of klik
hier.