LLiNK

logo

Rotterdam, 26 februari 2009

-PERSBERICHT-

Stem op de de beste actie van Greenpeace op www.llink.nl

30 jaar Greenpeace Nederland verbeeld in 10 actiefilmpjes

Greenpeace Nederland bestaat 30 jaar. LLiNK organiseert daarom een leuke online actie: kies de beste Greenpeace-actie, en maak kans op een tocht op actieschip Rainbow Warrior II.

Actiefilmpjes
Op www.llink.nl staan 10 filmpjes van spraakmakende acties die Greenpeace de afgelopen 30 jaar organiseerde. Denk hierbij aan het beklimmen van de 185 meter hoge schoorsteen van de grootste kolencentrale in Amsterdam vanwege de enorme CO2-uitstoot. Andere opvallende acties zijn het met verf bespuiten van jonge zeehondjes om te voorkomen dat ze worden doodgeknuppeld voor hun vacht en het bezetten van het olieplatform Brent Spar om te voorkomen dat het in zee wordt gedumpt. Welke is de beste actie geweest?

Stemmen en winnen
Mensen kunnen op www.llink.nl stemmen op de Greenpeace-campagne die op hen de meeste indruk heeft gemaakt. Om te kunnen stemmen moet men lid van LLiNK zijn. Men kan stemmen tot en met 20 maart 17:00 uur. Op 28 maart wordt om 19.25 uur tijdens het programma LLiNK in Natura op Nederland 2 bekend gemaakt welke Greenpeace-campagne de meeste stemmen heeft gekregen. Uit alle stemmers worden twee winnaars getrokken die samen met een vriend of vriendin mee mogen varen op de Rainbow Warrior II. De winnaars die mee mogen varen op het Greenpeace schip ontvangen persoonlijk bericht. 'Greenpeace werkt graag samen met iedereen die voor een duurzame wereld werkt; dus ook met LLiNK zegt Liesbeth van Tongeren, directeur van Greenpeace. 'Ik hoop dat ze op tijd genoeg leden krijgen om te blijven bestaan.'

PlugYourBand
Op de website van LLiNK kan tegelijkertijd ook gestemd worden op de actie: PlugYourBand. De opkomende band of sing/songwriter met de meeste stemmen krijgt een live optreden in het programma MoveYourAss op 3FM en een professionele studio-opname.

150.000 leden
LLiNK heeft nog een paar weken de tijd om zo'n 25.000 leden te werven. Voor 1 april heeft LLiNK 150.000 leden nodig, anders verdwijnt de omroep uit het omroepbestel.

LLiNK
LLiNK wil met haar programma's op radio, televisie, internet en met haar overige activiteiten zoveel mogelijk kijkers, luisteraars en leden informeren, inspireren en activeren om een bijdrage te leveren aan een duurzame, eerlijke en zorgzame wereld.


---


Noot voor de redactie,