Strandkuilen Katwijk gegraven voor de verse jus van CêlaVíta


WEZEP, 20090226 -- Het eerder verspreidde bericht `Strandgangers betalen graag voor voorgegraven kuil' blijkt deel uit te maken van een ludieke publiciteitscampagne van CêlaVíta in samenwerking met Citymarketing Katwijk, ontwikkeld door VosLibert communicatie.

Het succes van de actie heeft ons aangenaam verrast', aldus Jacqueline Croon van CêlaVíta. `Omdat het tegenwoordig knap lastig is om een innovatief product als onze verse vleesjus in de winkels te krijgen, haalt een merk als CêlaVíta echt alles uit de kast om iets nieuws vanuit een originele invalshoek onder de aandacht te brengen. Toen VosLibert communicatie met het idee kwam `Wie een kuil graaft voor de jus, valt zelf in de prijzen', een actie die vorige week bij Super de Boer van start is gegaan, waren we meteen al enthousiast. Maar het past bij het merk CêlaVíta om juist op zo'n moment net dat beetje extra te willen. Sterk idee, maar kunnen jullie het nog iets verder uitdiepen, hebben we gevraagd.'

`Het plan voor de hoax rond voorgegraven strandkuilen viel direct in goede aarde bij CêlaVíta', zegt Bert Vas Dias van VosLibert,` en op grond van een eerdere goede ervaring durfden ze het als merk ook aan. Cruciaal voor het slagen van zo'n campagne is een geloofwaardige afzender. Via via kwamen we uit bij Wilma van Lent van Citymarketing Katwijk. Zij zag in de actie van CêlaVíta een uitgelezen kans om aandacht te vestigen op Katwijk, afgelopen jaar in AD Reiswereld nog uitgeroepen tot één na beste badplaats van Nederland'.

Wilma van Lent: `Wat ons zeker ook over de streep heeft getrokken, is de ingenieuze manier waarop deze actie is opgezet: een inhoudelijk `Man-bijt-hond'-achtig nieuwsbericht dat het moet hebben van een gedachte die misschien wel gek, maar toch ook zo gek nog niet is. Bovendien kon wie even moeite zou doen van het begin al zien dat CêlaVíta achter de actie zat. In het document met de highlights van het onderzoek, waar we in de persberichten naar verwezen en te zien op de site Citymarketingkatwijk.nl, stond als laatste aanbeveling namelijk "Graaf Dieper". Alle journalisten waren steeds maar een klik van de waarheid verwijderd.'

CêlaVíta en Citymarketing Katwijk zijn, eerlijk gezegd, niet alleen overdonderd door de massale aandacht in de media, maar misschien nog wel meer door de vele positieve reacties op het initiatief. `Hebben we dan toch een gat in de markt te pakken?' vraagt Wilma van Lent zich af. `Nou, we laten het er waarschijnlijk niet bij zitten' zegt Jacqueline Croon.`Als het aan CêlaVíta ligt krijgt dit verhaal nog wel een verrassende wending. Want Cêlavíta is altijd op zoek naar nieuws. Vers nieuws, zowel letterlijk als figuurlijk'.