Zelfs met ontslagen moeten bedrijven ook op andere posten besparen om de recessie de baas te blijven
26/02/2009 07:02
PR Newswire
AMSTERDAM, February 26 /PRNewswire/ --
- Regus meldt besparingen tot 60 procent op facilitaire kosten als
bedrijven gebruik gaan maken van flexibele werkplekken
In het kielzog van de wereldwijde recessie snoeien bedrijven in de
loonkosten en zoeken ze naar besparingen op andere grote uitgaven die een
stempel drukken op de balans. Regus, 's werelds grootste leverancier van
volledig ingerichte kantoorruimtes meldt dat zijn klanten tot wel 60 procent
op hun facilitaire kosten besparen door zich te wagen aan flexibele
werkplekken.
"Voor de meeste bedrijven maakt vastgoed de op één na grootste vaste
kostenpost uit," aldus algemeen directeur van de Regus Group, Mark Dixon.
"Met de introductie van een flexibel werkplekmodel, met flexibele
werkplekken, thuiskantoren of andere mobiele strategieën, stelt Regus haar
klanten in staat om de facilitaire kosten drastisch te verlagen."
Julio Gonzales, directeur van Miramar Securities, een full service
Investeerder, erkent de voordelen die Regus te bieden heeft boven het huren
van traditionele kantoorruimte. Nadat hij aan den lijve ondervond welke
kosten gemoeid zijn met het opzetten van een kantoor, besloot Gonzales zijn
hoofdkantoor te verhuizen naar een instapklaar Regus business centre,
volledig uitgerust met de meubels, internet- en telefoonaansluiting, de
zakelijke apparatuur, en de administratieve ondersteuning die hij nodig had.
"De Regus-kantoren hebben onze marges behoorlijk verbetert," zegt
Gonzales. "Het personeel van Regus is uitzonderlijk goed geschoold waardoor
mijn HRM-taken worden verlicht en dat bespaart me een hoop tijd - ik hoef
geen rekening meer te houden met vakantiedagen, ziekteverzuim en
prestatieproblemen. Dankzij Regus kan ik me meer richten op het
omzetplaatje."
"Miramar Securities richt zich op haar directe zakelijke behoeften en
deze strategie levert meteen een positief resultaat op," zegt Dixon. Gezien
het huidige economische klimaat mag het dan onvermijdelijk zijn om te snoeien
in de loonkosten, maar deze aanpak blijft een oplossing op korte termijn. "De
gevolgen van grootschalige ontslagen kunnen een snel herstel van een bedrijf
op de lange duur tegenhouden. Bedrijven moeten de balans nauwgezet
nalopen om te zien hoe ze het beste hun kosten in de hand kunnen houden.
Facilitaire kosten moeten hierbij niet over het hoofd worden gezien."
Of het nu een volledig ingericht kantoor, een virtueel kantoor dat een
klant voorziet van een zakelijk adres, vergaderruimte, of faciliteiten voor
videoconferencing betreft; bedrijven gebruiken de producten en diensten van
Regus om geld te besparen en nieuwe zakelijke kansen aan te pakken waardoor
hun inkomsten zullen groeien.
Dixon zegt dat een vastberaden bedrijf niet gaat zitten wachten tot de
recessie voorbij is. Een vastberaden bedrijf baant zich groeiend een weg uit
deze recessie door een nieuwe markt op te gaan, nieuwe mogelijke klanten te
benaderen en door zijn dienstverlening uit te breiden. En dit allemaal om de
inkomsten te laten groeien. "Klanten gebruiken onze instapklare ruimtes om
nieuwe kantoren te openen en hun bedrijf te laten groeien op een snelle,
veilige, en kosteneffectieve manier," voegt Dixon toe.
Tijdens de huidige financiële crisis hebben bedrijven het moeilijk
als ze te maken hebben met een vaste huur en een teveel aan kantoorruimte.
Dixon waarschuwt bedrijven om te leren van hun vastgoedvergissingen en zegt:
"Deze recessie zou een verandering teweeg moeten brengen in hoe een
onderneming beslissingen aangaande vastgoed neemt. De duurste
vastgoedverplichting is een leeg gebouw," concludeert Dixon.
Over The Regus Group
Regus is wereldmarktleider in het aanbieden van flexibele oplossingen
voor werkplekken. Regus beschikt over producten en services die uiteenlopen
van volledig ingerichte kantoorruimtes tot professionele vergaderruimten,
business lounges en het grootste netwerk van studio's voor videoconferencing.
Regus biedt een nieuwe manier van werken, of dit nu van thuis uit, onderweg
of vanuit een kantoor is.
Naast klanten als Google, GlaxoSmithKline, en Nokia verleent Regus
diensten aan duizenden groeiende kleine en middelgrote ondernemingen, die hun
kantoor- en werkplekbehoeften uitbesteden aan The Regus Group. Hierdoor
kunnen zij zich concentreren op hun kernactiviteiten.
Meer dan 400.000 klanten profiteren elke dag weer van de faciliteiten die
Regus aanbiedt op 1.000 locaties, in 450 steden in 75 landen. Het stelt
individuen en ondernemingen in staat om te werken waar, hoe, en wanneer zij
dat willen.
Zie www.regus.nl voor meer informatie.
Nathalie Renson van The Regus Group, +33-1-70-92-39-37, nathalie.renson@regus.com
-