Eurocross Assistance

Eurocross kiest voor nieuwe uitstraling

26/02/2009

Nieuwe naam, logo en huisstijl versterken identiteit

De afgelopen 26 jaar heeft Eurocross zich ontwikkeld tot een professionele, betrokken en slagvaardige hulpverleningsorganisatie. Als één van de grootste alarmcentrales van Nederland neemt Eurocross een prominente plaats in binnen het vakgebied. Het aantal opdrachtgevers groeit gestaag. En in alle segmenten van hulpverlening (medische, mobiliteits- en personenhulpverlening) heeft Eurocross haar positie stevig verankerd.

Nieuwe naam
Om deze ontwikkeling te onderstrepen veranderde Eurocross International haar naam eind 2008 in Eurocross Assistance. Om nog duidelijker te maken in welk vakgebied het bedrijf opereert en excelleert. Naast de naam werden ook een nieuw logo en een nieuwe huisstijl ontwikkeld.

Nieuw logo, nieuwe huisstijl
Het nieuwe logo bestaat uit een sterk beeldmerk dat zowel krachtig op zichzelf als subtiel naast het logo van opdrachtgevers kan worden gebruikt. Het kruis is het internationale teken voor hulpverlening en straalt een natuurlijke autoriteit en vertrouwen uit. Door de vormgeving symboliseert het kruis niet alleen de medische hulpverlening van Eurocross, maar representeert het ook haar diensten op het gebied van mobiliteit. De kleur oranje is gekozen omdat dit een signaalkleur is die past bij het vakgebied assistance. Daarnaast is het een warme kleur die staat voor de wijze waarop Eurocross hulp verleent. Ook zorgt de kleur voor herkenbaarheid van Eurocross ten opzichte van collega-alarmcentrales. In combinatie met een nieuwe huisstijl wil Eurocross duidelijk en op eigentijdse wijze haar identiteit uitdragen.