Eurocross kiest voor nieuwe uitstraling
26/02/2009
Nieuwe naam, logo en huisstijl versterken identiteit
De afgelopen 26 jaar heeft Eurocross zich ontwikkeld tot een
professionele, betrokken en slagvaardige hulpverleningsorganisatie.
Als één van de grootste alarmcentrales van Nederland neemt Eurocross
een prominente plaats in binnen het vakgebied. Het aantal
opdrachtgevers groeit gestaag. En in alle segmenten van hulpverlening
(medische, mobiliteits- en personenhulpverlening) heeft Eurocross haar
positie stevig verankerd.
Nieuwe naam
Om deze ontwikkeling te onderstrepen veranderde Eurocross
International haar naam eind 2008 in Eurocross Assistance. Om nog
duidelijker te maken in welk vakgebied het bedrijf opereert en
excelleert. Naast de naam werden ook een nieuw logo en een nieuwe
huisstijl ontwikkeld.
Nieuw logo, nieuwe huisstijl
Het nieuwe logo bestaat uit een sterk beeldmerk dat zowel krachtig op
zichzelf als subtiel naast het logo van opdrachtgevers kan worden
gebruikt. Het kruis is het internationale teken voor hulpverlening en
straalt een natuurlijke autoriteit en vertrouwen uit. Door de
vormgeving symboliseert het kruis niet alleen de medische
hulpverlening van Eurocross, maar representeert het ook haar diensten
op het gebied van mobiliteit. De kleur oranje is gekozen omdat dit een
signaalkleur is die past bij het vakgebied assistance. Daarnaast is
het een warme kleur die staat voor de wijze waarop Eurocross hulp
verleent. Ook zorgt de kleur voor herkenbaarheid van Eurocross ten
opzichte van collega-alarmcentrales. In combinatie met een nieuwe
huisstijl wil Eurocross duidelijk en op eigentijdse wijze haar
identiteit uitdragen.
Eurocross Assistance