Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters

Randstad Callflex hoofdsponsor Nationaal Contact Center Benchmark Platform 2009

Diemen, 23 februari 2009

Randstad Callflex maakt vandaag bekend dat zij als hoofdsponsor zal optreden van het Nationaal Contact Center Benchmark Platform 2009 (NCCBP), waarvan de presentatie op 8 oktober in Diemen zal plaats vinden. Randstad Callflex sponsort het NCCBP vanuit haar doelstelling structureel bij te dragen aan de professionalisering van de contact center branche. De Nederlandse contact center sector is een sterk groeiende economische activiteit met een hoge mate van professionalisering. Het kunnen beschikken - via het Benchmark Onderzoek - over kengetallen over de bedrijfsvoering binnen contact centers heeft daaraan belangrijk bijgedragen.

Randstad Callflex-directeur Jeroen van Hooff vindt het een belangrijke keuze om het NCCBP te sponsoren: "Randstad ondersteunt het initiatief mede omdat de kengetallen onze groeiende branche in staat stelt contact centers met elkaar te vergelijken. De resultaten stellen de contact center managers in staat het eigen contact center verder te ontwikkelen en juiste investeringen te doen. Deze investeringen leiden in onze optiek tot grotere klanttevredenheid én medewerkertevredenheid, hét kapitale goed waar wij voor staan", aldus Van Hooff. Het Nationaal Contact Center Benchmark Platform (NCCBP) is een collectief middel dat in deze behoefte aan kengetallen voorziet.

Bron voor kengetallen en industry standards
Sinds 1998 wordt in Nederland jaarlijks het joint-industry Nationaal Contact Center Benchmark Onderzoek gehouden. Elk jaar meet het onderzoek de status in de Nederlandse contact center branche per ultimo van het voorgaande jaar. Afgelopen jaar deden 150 in-house en facilitaire contact centers mee. De vragenlijst bestaat uit diverse hoofdstukken. Er is een versie voor in-house en een versie voor facilitaire contact centers. De resultaten worden gebundeld in overzichtsrapporten, afzonderlijk naar sector en contact center grootte. Deze rapporten zijn voor iedereen toegankelijk. De resultaten tonen voor een groot aantal managementaspecten hoe contact centers in Nederland worden gemanaged en wat hun performance is op tal van output parameters.

Uitvoering
Het Nationaal Contact Center Benchmark Onderzoek wordt uitgevoerd door MarketResponse Nederland te Leusden en TeleCommerce Magazine te Woerden.
Randstad Callflex

Randstad Callflex biedt als specialist in mens en werk dé HR-oplossing voor contactcenters. Met 40 vestigingen verspreid over het hele land, regulier en inhouse services, en dagelijks zo'n 6000 medewerkers aan het werk is Randstad Callflex marktleider in de contactcenter branche. Randstad Callflex wil als marktleider de partner in business zijn op het gebied van HR-gerelateerde flexibiliteitvraagstukken in de contactcentermarkt. Zij deelt graag haar expertise over onder andere de arbeidsmarkt, retentie, loopbaanperspectief en wervingscampagnes. Bovendien zet zij haar COPC-gecertificeerde procesmanagers in om gezamenlijk organisaties te verbeteren op HR-gebied.