Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
Randstad Callflex hoofdsponsor Nationaal Contact Center
Benchmark Platform 2009
Diemen, 23 februari 2009
Randstad Callflex maakt vandaag bekend dat zij als hoofdsponsor zal
optreden van het Nationaal Contact Center Benchmark Platform 2009
(NCCBP), waarvan de presentatie op 8 oktober in Diemen zal plaats
vinden. Randstad Callflex sponsort het NCCBP vanuit haar doelstelling
structureel bij te dragen aan de professionalisering van de contact
center branche. De Nederlandse contact center sector is een sterk
groeiende economische activiteit met een hoge mate van
professionalisering. Het kunnen beschikken - via het Benchmark
Onderzoek - over kengetallen over de bedrijfsvoering binnen contact
centers heeft daaraan belangrijk bijgedragen.
Randstad Callflex-directeur Jeroen van Hooff vindt het een belangrijke
keuze om het NCCBP te sponsoren: "Randstad ondersteunt het initiatief
mede omdat de kengetallen onze groeiende branche in staat stelt
contact centers met elkaar te vergelijken. De resultaten stellen de
contact center managers in staat het eigen contact center verder te
ontwikkelen en juiste investeringen te doen. Deze investeringen leiden
in onze optiek tot grotere klanttevredenheid én
medewerkertevredenheid, hét kapitale goed waar wij voor staan", aldus
Van Hooff. Het Nationaal Contact Center Benchmark Platform (NCCBP) is
een collectief middel dat in deze behoefte aan kengetallen voorziet.
Bron voor kengetallen en industry standards
Sinds 1998 wordt in Nederland jaarlijks het joint-industry Nationaal
Contact Center Benchmark Onderzoek gehouden. Elk jaar meet het
onderzoek de status in de Nederlandse contact center branche per
ultimo van het voorgaande jaar. Afgelopen jaar deden 150 in-house en
facilitaire contact centers mee. De vragenlijst bestaat uit diverse
hoofdstukken. Er is een versie voor in-house en een versie voor
facilitaire contact centers. De resultaten worden gebundeld in
overzichtsrapporten, afzonderlijk naar sector en contact center
grootte. Deze rapporten zijn voor iedereen toegankelijk. De resultaten
tonen voor een groot aantal managementaspecten hoe contact centers in
Nederland worden gemanaged en wat hun performance is op tal van output
parameters.
Uitvoering
Het Nationaal Contact Center Benchmark Onderzoek wordt uitgevoerd door
MarketResponse Nederland te Leusden en TeleCommerce Magazine te
Woerden.
Randstad Callflex
Randstad Callflex biedt als specialist in mens en werk dé HR-oplossing
voor contactcenters. Met 40 vestigingen verspreid over het hele land,
regulier en inhouse services, en dagelijks zo'n 6000 medewerkers aan
het werk is Randstad Callflex marktleider in de contactcenter branche.
Randstad Callflex wil als marktleider de partner in business zijn op
het gebied van HR-gerelateerde flexibiliteitvraagstukken in de
contactcentermarkt. Zij deelt graag haar expertise over onder andere
de arbeidsmarkt, retentie, loopbaanperspectief en wervingscampagnes.
Bovendien zet zij haar COPC-gecertificeerde procesmanagers in om
gezamenlijk organisaties te verbeteren op HR-gebied.