Gemeente Geertruidenberg


Dienstverlening centraal

In de maand maart staat voor de gemeente nog meer dan gebruikelijk de dienstverlening aan de inwoners centraal. Op verschillende manieren vraagt de gemeente aan de inwoners wat zij van die dienstverlening vinden.

Via een schriftelijke vragenlijst over de service in de Gemeentewinkel, via een digitale enquête over de gemeentelijke website www.geertruidenberg.nl en via de nieuwe ideeënbus, waarin iedereen zijn/haar suggesties voor verbeteringen kwijt kan.

De gemeente is er op gericht om inwoners en ondernemers zo optimaal mogelijk van dienst te zijn. Het eerste persoonlijke contact met de gemeente loopt meestal via de Gemeentewinkel. "Goede en snelle dienstverlening begint met het voorkomen dat klanten voor niets aan de balie staan of meerdere keren moeten terugkomen" zegt Arnold de Boer, clustercoördinator Publiekszaken.

Uitbreiding digitaal loket

Met ingang van 1 maart wordt ook het aantal producten dat digitaal via de gemeentelijke website kan worden aangevraagd uitgebreid. Naast het melden van klachten, het aanvragen van een uittreksel uit het GBA of het melden van een verhuizing binnen de gemeente, kunt u nu ook digitaal een uittreksel uit het geboorteregister of een Wmo-voorziening aanvragen. Arnold de Boer: "Veel mensen vinden het prettig om dit soort aanvragen vanuit huis te kunnen regelen, wanneer het hen uitkomt". In de komende maanden wordt het digitaal loket steeds verder uitgebreid. Via de gemeentepagina's in De Langstraat houden wij u op de hoogte van de ontwikkelingen op dit gebied.

Uw mening telt!

De hele maand maart worden bezoekers van de Gemeentewinkel gevraagd een korte vragenlijst in te vullen over de dienstverlening in de Gemeentewinkel. De vragen gaan bijvoorbeeld over de wachttijden en de informatievoorziening door de medewerker van de Gemeentewinkel. Doel is de dienstverlening zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen van de bezoekers. De Boer: "We willen graag weten hoe mensen onze dienstverlening ervaren. De resultaten en opmerkingen uit de enquête worden gebruikt om de dienstverlening verder te verbeteren".

Ideeënbus

Heeft u een tip, idee of aanbeveling om de dienstverlening van de gemeente te verbeteren? Hoe het bijvoorbeeld anders, sneller of beter kan? Zowel in het gemeentehuis als op de gemeentelijke website is vanaf 1 maart een ideeënbus te vinden. Hier kunnen inwoners het hele jaar door ideeën voor de verbetering van dienstverlening van de Gemeentewinkel melden.

Website

De komende tijd wordt achter de schermen gewerkt aan de verbetering van de gemeentelijke website, zodat u de informatie waarnaar u op zoek bent gemakkelijker kunt vinden. Wij willen graag weten wat u op dit moment van de website vindt. Wilt u met ons meedenken en uw mening geven? Op www.geertruidenberg.nl staat vanaf 1 maart een enquête over de website. De uitkomsten van deze enquête worden meegenomen in de plannen om de website aan te passen.

Persoonlijk contact blijft

Arnold de Boer:"Ook al gaan we als gemeente verder op de digitale weg, de dienstverlening in de Gemeentewinkel blijft natuurlijk bestaan. Niet iedereen is thuis op de computer en het internet. En soms is het gewoon gemakkelijker een aanvraag even samen met een medewerker van de gemeentewinkel door te nemen aan de balie".