Gemeente Geertruidenberg
Dienstverlening centraal
In de maand maart staat voor de gemeente nog meer dan gebruikelijk de
dienstverlening aan de inwoners centraal. Op verschillende manieren
vraagt de gemeente aan de inwoners wat zij van die dienstverlening
vinden.
Via een schriftelijke vragenlijst over de service in de
Gemeentewinkel, via een digitale enquête over de gemeentelijke website
www.geertruidenberg.nl en via de nieuwe ideeënbus, waarin iedereen
zijn/haar suggesties voor verbeteringen kwijt kan.
De gemeente is er op gericht om inwoners en ondernemers zo optimaal
mogelijk van dienst te zijn. Het eerste persoonlijke contact met de
gemeente loopt meestal via de Gemeentewinkel. "Goede en snelle
dienstverlening begint met het voorkomen dat klanten voor niets aan de
balie staan of meerdere keren moeten terugkomen" zegt Arnold de Boer,
clustercoördinator Publiekszaken.
Uitbreiding digitaal loket
Met ingang van 1 maart wordt ook het aantal producten dat digitaal
via de gemeentelijke website kan worden aangevraagd uitgebreid. Naast
het melden van klachten, het aanvragen van een uittreksel uit het GBA
of het melden van een verhuizing binnen de gemeente, kunt u nu ook
digitaal een uittreksel uit het geboorteregister of een
Wmo-voorziening aanvragen. Arnold de Boer: "Veel mensen vinden het
prettig om dit soort aanvragen vanuit huis te kunnen regelen, wanneer
het hen uitkomt". In de komende maanden wordt het digitaal loket
steeds verder uitgebreid. Via de gemeentepagina's in De Langstraat
houden wij u op de hoogte van de ontwikkelingen op dit gebied.
Uw mening telt!
De hele maand maart worden bezoekers van de Gemeentewinkel gevraagd
een korte vragenlijst in te vullen over de dienstverlening in de
Gemeentewinkel. De vragen gaan bijvoorbeeld over de wachttijden en de
informatievoorziening door de medewerker van de Gemeentewinkel. Doel
is de dienstverlening zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen van
de bezoekers. De Boer: "We willen graag weten hoe mensen onze
dienstverlening ervaren. De resultaten en opmerkingen uit de enquête
worden gebruikt om de dienstverlening verder te verbeteren".
Ideeënbus
Heeft u een tip, idee of aanbeveling om de dienstverlening van de
gemeente te verbeteren? Hoe het bijvoorbeeld anders, sneller of beter
kan? Zowel in het gemeentehuis als op de gemeentelijke website is
vanaf 1 maart een ideeënbus te vinden. Hier kunnen inwoners het hele
jaar door ideeën voor de verbetering van dienstverlening van de
Gemeentewinkel melden.
Website
De komende tijd wordt achter de schermen gewerkt aan de verbetering
van de gemeentelijke website, zodat u de informatie waarnaar u op zoek
bent gemakkelijker kunt vinden. Wij willen graag weten wat u op dit
moment van de website vindt. Wilt u met ons meedenken en uw mening
geven? Op www.geertruidenberg.nl staat vanaf 1 maart een enquête over
de website. De uitkomsten van deze enquête worden meegenomen in de
plannen om de website aan te passen.
Persoonlijk contact blijft
Arnold de Boer:"Ook al gaan we als gemeente verder op de digitale weg,
de dienstverlening in de Gemeentewinkel blijft natuurlijk bestaan.
Niet iedereen is thuis op de computer en het internet. En soms is het
gewoon gemakkelijker een aanvraag even samen met een medewerker van de
gemeentewinkel door te nemen aan de balie".