Gemeente Tilburg

Digitale dienstverlening uitgebreid met 'Mijn Loket'

Inzicht in gemeentezaken via internet

Vanaf vandaag kan iedere inwoner van Tilburg inloggen op 'Mijn Loket'. 'Mijn Loket' is een handig hulpmiddel waarmee burgers de status van lopende gemeentezaken online kunnen volgen. 'Mijn Loket' is onderdeel van het Digitaal loket op www.tilburg.nl.

Via 'Mijn Loket' kan een burger de volgende zaken online volgen:
* aanslagbiljet gemeentelijke belastingen inzien;
* bezwaar indienen tegen de gemeentelijke belastingen;
* verhuizing melden (binnen en naar Tilburg);

* uittreksel of akte aanvragen;

* wijzigen naamgebruik.
Status volgen

Wie inlogt op 'Mijn Loket' kan via de optie 'mijn dossier' de status van een aanvraag, bezwaar of aangevraagde producten bekijken. Via 'persoonlijke gegevens' is te zien met welke persoonsgegevens iemand geregistreerd staat bij de gemeente. Ook staat hier informatie over bijvoorbeeld de geldigheidsduur van het paspoort. Om gebruik te kunnen maken van 'Mijn Loket' hebben inwoners DigiD nodig. Dit is een unieke inlogcode voor alle internetcontacten met de overheid en is eenmalig aan te vragen op www.digid.nl. 'Mijn Loket' zal de komende tijd verder worden uitgebreid. Uit cijfers blijkt dat in 2008 bijna 127.000 Tilburgers het Digitaal loket hebben bezocht. Steeds meer mensen regelen hun gemeentezaken online. De gemeente blijft daarom inzetten op uitbreiding van digitale dienstverlening, naast kwalitatief goede service in de stadswinkels.

Dit persbericht beschrijft activiteiten die horen bij de uitvoering van eerder vastgesteld beleid.



Gemeente Tilburg