Jan Smit online het populairst


AMERSFOORT, 20090225 -- Jan Smit heeft ook online de harten van de Nederlander gewonnen. Jansmit.com is naar voren gekomen als de populairste BN'er-website. Dit blijkt uit een onderzoek onder 283 respondenten van online marketingbureau OnlineResults.

Vooral zangers in top 5

Jansmit.com laat andere veelgenoemde namen als Marco Borsato, Frans Bauer, Gordon en Gerard Joling achter zich. Zijn website wordt vooral geroemd om zijn uitgebreide en actuele informatie. Verder vinden zijn fans het vooral `gezellig' en `vermakelijk' om eens bij Jan langs te surfen. De volledige top 5 van populairste websites ziet er als volgt uit:

Jan Smit 15%
Marco Borsato 13%
Frans Bauer 10%
Gordon 7%
René Froger 6%

Dat deze heren het zo goed doen is vooral te danken aan de grote schare dames die ook online hun fan op de voet volgen. Wendy van Dijk mag zich online de populairste vrouwelijke BN'er noemen op plek 8. En die plek heeft ze niet te danken aan de mannelijke respondenten. Hun voorkeur is veel diverser en omvat veelal politici, dj's, sporters en bijvoorbeeld ook Jort Kelder.

Fans gaan voorbij aan gebruiksgemak

Opvallend is echter dat de gebruiksvriendelijkheid van deze websites vaak achterblijft bij de populariteit hiervan. Zo lijkt de website van Frans Bauer - toch een populaire site - meer op een grote Bananasplit grap door de kleine letters en de ouderwetse opmaak. Marco Borsato had wel iets van zijn witte licht over zijn website mogen laten schijnen, aangezien het nu een donkere en onoverzichtelijke brij aan informatie, links en afbeeldingen is waar je de bestemming al snel niet meer weet. Zoals een respondent verwoordt: "Te druk om wegwijs in te worden en vaak onduidelijk als het om informatie gaat". Gordon kiest voor een hippe tijdschriftachtige opmaak. Hoewel dit er leuk uitziet, is de navigatie geen 'shining' voorbeeld van gebruiksvriendelijkheid. Het menu is vrijwel onleesbaar op de drukke achtergrond en je hebt na enkele clicks al geen idee meer waar je eigenlijk bent op de website. Online een mindere topper.

Lees het hele bericht op onze website - www.onlineresults.nl/onderzoek_BN_online - en kom erachter welke BN'ers online wel goed presteren en waarom.

Over OnlineResults

OnlineResults, bureau voor online marketing, draagt bij aan het verbeteren van úw online resultaten. Uitgangspunt is het behalen van uw online doelstellingen door deze te koppelen aan de wensen van uw doelgroep. U zult bij al uw online activiteiten immers de bezoeker moeten aanzetten tot interactie. Onder meer Funda, Auto Trader, Zaans Medisch Centrum en Albron hebben geprofiteerd van onze adviezen.





Ingezonden persbericht