Ingezonden persbericht


Gartner betitelt Aprimo als 'leider' van Marketing Resource Management

Amsterdam, 25 februari 2009 - Aprimo, leverancier van marketingsoftware, kondigt aan dat Gartner het bedrijf als 'leider' positioneert in het onderzoek 'Magic Quadrant for Marketing Resource Management' *.

Gartner definieert 'leiders' als bedrijven die uitstekende prestaties leveren en volwassen aanbiedingen hebben waarmee ze tegemoet komen aan de vraag uit de markt en die de visie van een bedrijf demonstreren. Aprimo is leider op het gebied van Marketing Resource Management. Dit wil zeggen dat het bedrijf omvangrijke en diep geïntegreerde Marketing Resource Management (MRM) functionaliteiten levert die op grote schaal, wereldwijd, en over de volledige breedte van een organisatie geimplementeerd worden. MRM wordt door de gehele marketingorganisatie gebruikt, ook buiten het databasemarketingdomein.

Bill Godfrey, CEO van Aprimo: 'Het is een eer en privilege om bij de leiders van Gartner te horen. Onze visie om de Marketing Value Chain van het begin tot het einde te automatiseren, stuurt onze productontwikkeling. We voorzien klanten van innovatieve en uitgebreide applicaties waarmee ze hun marketingproductiviteit verbeteren. Onze klanten zien MRM als de fundering waarop een Enteprise Marketing Management (EMM) oplossing steunt. Ik denk dat onze positie in het leiderskwadrant onze visie en toewijding die ondersteuning te geven rechtvaardigt. Bij productontwikkeling stellen wij de behoefte van onze klanten voorop.'

'Onze MRM-applicaties worden door vele grote én kleine marketingorganisaties wereldwijd gebruikt, zegt Annemarie Schonewille, marketingcommunicatiemanager Noord-Europa van Aprimo. Onze klanten hebben door het gebruik van onze software significante vooruitgangen geboekt. De kosten binnen de marketingorganisatie worden verlaagd en onze klanten voorkomen verkwisting en stroomlijnen hun processen. Wij faciliteren hogere productiviteit met minder middelen.'

De Enterprise MRM van Aprimo wordt algemeen erkend als leider in de marketing operations software-industrie. Deze software biedt een grote hoeveelheid mogelijkheden om planning & financieel management, productmanagement en workflow, en brand content management te verbeteren, zodat het marketingproces gestroomlijnd wordt en de marketingproductiviteit verhoogd.

*Het onderzoek 'Magic Quadrant for Marketing Resource Management' van Gartner is te vinden op: www.gartner.com

Over Aprimo
Aprimo is een toonaangevende leverancier van marketingsoftware en -diensten die de productiviteit en het functioneren van marketingorganisaties verbeteren. Aprimo's software ondersteunt bij het beheren van marketingbudgetten, het aansturen van interne en externe resources en het productieproces van marketing assets. Bovendien omvat de software een Campaign Management-module welke het mogelijk maakt een gepersonaliseerde customer centric dialog op te bouwen en zijn er mogelijkheden voor Lead- en Eventmanagement. Aprimo levert haar oplossingen vooral aan grote en middelgrote ondernemingen over de hele wereld, waaronder AT&T Inc., Bank of America, TNT, The Home Depot U.S.A Inc., Honda Motor Europe Ltd., Intel Corporation, Merck & Co., Inc., Nestlé S.A., Sprint Nextel Corporation, Target Corporation, Ericsson, Toyota Motor Corporation en Warner Bros. entertainment, Inc. Zie voor meer informatie: www.aprimo.com




Ingezonden persbericht