Ingezonden persbericht




- PERSBERICHT-

RABOBANK EN NICKELODEON ZETTEN SUCCESVOLLE SAMENWERKING DOOR

Amsterdam, 25 februari 2009

Wegens het grote succes hebben Rabobank Nederland en Nickelodeon besloten hun samenwerking rondom de populaire serie Het Huis Anubis in 2009 voor het derde jaar door te zetten. Zowel de in Store, on-air en online concepten worden verlengd en vernieuwd, en worden vanaf 2 maart gelanceerd. Er is dit jaar gekozen voor een nieuw uitgangspunt; de binding met de bestaande TopKid rekening houders versterken en het verdiepen van bestaande Rabo-relaties die nog geen TopKid rekeninghouder zijn.

Een belangrijk onderdeel van het concept is het 'spelenderwijs leren omgaan met geld'. Dit zal in alle aspecten duidelijk naar voren komen. Lucien van Geffen, een van de acteurs uit Het Huis Anubis, krijgt om de week een vast item in het programma SuperNick. In het item staan geldzaken voor kinderen centraal. Lucien zal de kijkertjes op een speelse wijze bekend maken met de waarde van een euro en wat ze allemaal met hun geld kunnen doen. Daarnaast worden er aan de huidige online game zes exclusieve Rabo Anubis kamers toegevoegd, waarvoor de TopKid rekening houders uitsluitend toegang krijgen. Hierin zijn allerlei spannende minigames te spelen en opdrachten uit te voeren, waarin geld een hoofdrol speelt.

Afgelopen november boekte Nickelodeon online een record. Maar liefst één miljoen unieke bezoekers wisten hun weg te vinden naar www.nickelodeon.nl, waarvan een groot deel de Anubis game heeft gespeeld. Dit toont dus aan dat de reikwijdte van de site enorm is en de samenwerking tussen Nickelodeon en de Rabobank een groot succes is.


- EINDE BERICHT -



Ingezonden persbericht