Vopak succesvol live met Oracle CRM On Demand
Snelle implementatie CRM-oplossing om dienstverlening aan klanten wereldwijd te verbeteren
De Meern, 24 februari 2009 - Koninklijke Vopak, tankterminal operator voor de opslag en overslag van vloeibare en gasvormige chemie- en olieproducten, heeft Oracle CRM On Demand voor zowel verkoop als serviceprocessen in gebruik genomen. Met deze CRM-applicatie zet Vopak sterker in op customer excellence. Oracle-partner Cap Gemini assisteert Vopak met de implementatie van de oplossing wereldwijd.
Vopak is een belangrijke businesspartner van internationale olie-, chemie-, en gasproductiebedrijven. Om zijn klanten beter van dienst te zijn, ging Vopak op zoek naar een nieuwe CRM-applicatie. Met Oracle CRM On Demand heeft Vopak zijn service levels verbeterd, de verkoop- en serviceprocessen wereldwijd gestandaardiseerd en heeft het management betere stuurinformatie verkregen.
"Oracle CRM On Demand stelt ons in staat de relatie met onze klanten te versterken. We kunnen hen meer service en informatie bieden dan waar zij om vragen", aldus Chris Badenhorst, Director Commercial Excellence & Strategic Projects, Vopak.
De implementatie is gestart in mei 2008, in september zijn de eerste landen live gegaan. Eind eerste kwartaal 2009 zal de uitrol afgerond zijn.
"Oracle CRM biedt inzicht in lokale en wereldwijde activiteiten en maakt dat Vopak meer als een globale partner richting zijn klanten kan acteren. Het is fantastisch hoeveel mogelijkheden je hebt voor klantenbeheer vanaf één centrale Accounts-pagina", aldus Phil Wenner National Sales Manager, Vopak.