Business Editors
ATLANTA--(BUSINESS WIRE)--Feb 23, 2009--
Silverpop, een vooraanstaand leverancier van online marketingoplossingen, onderstreepte zijn leiderschapspositie in het nieuwe tijdperk van de engagement marketing bij de roll-out van hun nieuwe merk en website waarop duidelijk wordt hoe B2B en B2C marketeers zich uitgebreider kunnen bezighouden met klanten en potentiële klanten.
“De concepten achter engagement marketing zijn al jarenlang bekend, maar pas onlangs zijn marketeers zich bewust gaan worden van, en zorgen gaan maken over, de daadwerkelijke fundamentele verschuiving die op de markt optreedt,” aldus Bill Nussey, CEO van Silverpop. “Marketing heeft altijd betrekking gehad op relevantie en relaties, maar engagement marketing gaat een enorme stap verder naar een wereld waarin klanten meer controle hebben over het merk en verwachten dat bedrijven deelnemen aan dialogen met hen.”
Engagement marketing erkent dat zowel consumenten als zakelijke klanten meer geïnformeerd zijn dan ooit tevoren en snel opkomende online gemeenschappen geven hen een platform waarop ze daadwerkelijk invloed kunnen hebben op de manier waarop merken en productvoorkeuren zich ontwikkelen. Engagement marketing luistert even vaak als dat het spreekt. Het begrijpt mensen individueel, niet alleen groepen, en werkt aan het bereiken van anticipatie in plaats van interruptie.
Om marketeers te helpen om te slagen in het nieuwe tijdperk van engagement marketing, biedt Silverpop’s nieuwe website op www.silverpop.com een scala van artikelen, white papers, case studies, blog postings en best practice aanbevelingen. Het bedrijf verandert ook de naam van zijn e-mail marketing platform in Silverpop Engage. Hun Vtrenz lead management en marketing automation oplossing, waarvan JupiterResearch erkent dat het zowel de hoogste totale bedrijfswaarde biedt als de grootste marktgeschiktheid, krijgt de naam Silverpop Engage B2B.
“Silverpop is op een unieke wijze voorbereid op een leiderschapsrol in de wereld van de engagement marketing,” aldus Nussey. “De innovatieve oplossingen van het bedrijf hebben steeds geholpen bij het sluiten van de kloof tussen verkopers en kopers.”
Silverpop heeft door de jaren heen een stevige groei bereikt in klanten, opbrengst en prestige. Het bedrijf is in 2008 aanzienlijk gegroeid; het aantal klanten is met 30 procent gestegen en de winst met 40 procent vergeleken met het voorafgaande jaar. Sterke groei op de EMEA-markten en een verdubbeling van de winst voor hun lead management en marketing automation oplossing hebben Silverpop in een sterke positie gebracht voor het toepassen van een nieuwe benadering voor het omgaan met klanten en potentiële klanten.
“We zullen ons zeker blijven richten op onze belangrijkste sterke punten van e-mail en B2B marketingautomatisering,” aldus Nussey. “Het e-mailplatform vloeit over in het communicatiedashboard voor een breed scala aan engagementmarketing touchpoints.” Vandaag de dag kunnen de gecentraliseerde databases van Silverpop klanten worden gebruikt voor het personaliseren van boodschappen die worden verzonden via een scala van kanalen aan klanten en potentiële klanten. Bovendien kan informatie in deze databases stromen vanuit andere toepassingen, wat leidt tot werkelijk betrokken boodschappen die de merkinvloed en de winst aansturen op nieuwe en krachtige manieren.”
Silverpop’s nieuwe Share-to-Social feature wordt bijvoorbeeld gebruikt door honderden B2C marketeers om e-mailontvangers en websitebezoekers gemakkelijk merkambassadeurs te laten worden, waarbij ze content delen met collega’s op hun favoriete sociale netwerken. En Silverpop’s analyse- en rapportagetools geven B2B en B2C marketeers de kracht om hun beste merkpleitbezorgers te bepalen. Een ander uniek kenmerk van Silverpop is dat bedrijven worden geholpen bij het omgaan met klanten en toekomstige klanten omdat het automatisch boodschappen kan sturen op het moment van de dag waarop elke individuele ontvanger daar waarschijnlijk receptief voor is. Voor B2B marketeers wier activiteiten een direct verkoopteam ondersteunen, biedt Silverpop’s Engage B2B platform (vroeger Vtenz) de meest geavanceerde lead-scoring kenmerken in de branche, die onmiddellijk marketeers en vertegenwoordigers erop attent maken welke potentiële klanten en klanten op dat moment gemakkelijk te benaderen zijn.
“We hebben er plezier in dat we meer essentiële benaderingen kunnen verfijnen en ontwikkelen die zullen helpen bij het versnellen van de successen van onze klanten bij het opbouwen van merken en levenslange klanten,” aldus Nussey.
Om meer informatie te krijgen over de strategieën en de tactische ins-en-outs van engagement marketing en om nieuwe white papers te downloaden die een verscheidenheid aan kennis en inzicht bieden voor B2C en B2B marketeers, bezoekt u www.silverpop.com.
Over Silverpop
Silverpop’s Engagement Marketing suite helpt van potentiële klanten klanten te maken en van klanten fans. Silverpop’s Web-based oplossingen stellen bedrijven over de gehele wereld in staat om relaties op te bouwen met klanten en potentiële klanten via het opstellen, automatiseren en afleveren van relevante online boodschappen.
Bedrijven gebruiken het Silverpop Engage platform voor het opstellen en beheren van multi-channel marketingcampagnes die miljoenen mensen, een voor een, bereiken en de levenslange klantenwaarde en de merktrouw vergroten. Silverpop’s Engage B2B platform scoort naadloos sales leads, leidt ze door de pijplijn en meet het rendement van campagnes. En Silverpop’s strategisch(e) advies, dienstverlening en ondersteuning helpen klanten met het precieze niveau van training en advies dat nodig is om snel hun campagneresultaten en hun rendement te verbeteren. Silverpop maakt het gemakkelijk en betaalbaar voor marketeers om campagnes op te zetten, te automatiseren en uit te voeren…van eerste klik tot levenslange klant. Met kantoren in de Verenigde Staten, Engeland en Duitsland wordt Silverpop’s engagement marketing technologie gebruikt door brancheleidende merken over de gehele wereld. Beste praktijken en white papers zijn beschikbaar op www.silverpop.com.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.
CONTACT:
Silverpop
Kay Cavender, +1 678-247-0544
Director of Corporate
Communications
kcavender@silverpop.com