Ingezonden persbericht


Persbericht

23 februari 2009

ViralTracker and azionare bundelen krachten voor hogere viral marketing ROI

Amsterdam - Wereldleider in viral marketing tracking technologie ViralTracker, onderdeel van WPP (NASDAQ: WPPGY) en Grupo LaComunidad, kondigt vandaag een strategisch partnerschap aan met azionare, één van de meest vooraanstaande social media marketingbureaus in Duitsland.

ViralTracker en azionare gaan samenwerken op technologisch gebied, voor het uitwisselen van data en informatie en in het aanbieden van adviesdiensten. Marketingmanagers en -directeuren bij klanten van azionare zullen dankzij deze bundeling van krachten en de ViralTracker-technologie aanzienlijk meer inzicht krijgen in hun viral marketingactiviteiten.

ViralTracker meet en verbetert de response, de creatieve kracht en het bereik van viral internet commercials, viral video's, viral games en filmtrailers, webisodes en widgets. ViralTracker is in 2004 gelanceerd door Grupo LaComunidad en heeft sindsdien meer dan 200 viral campagnes 'getrackt' voor vooraanstaande merken en bureaus. In 2008 introduceerde Grupo LaComunidad zijn ViralTracker geauthoriseerd dealerschapprogramma in de Verenigde Staten en verschillende delen van Europa, het Midden-Oosten en Azië.

"Video en sociale netwerken zijn 's werelds snelstgroeiende online trends. Zelfs Oprah Winfrey, paus Benedictus XVI en Barack Obama hebben YouTube-kanalen of Facebook-profielen. Merken en bureaus hebben behoefte aan betere viral marketinganalyses en meetbaarheid. En zeker in deze economisch moeilijke tijden is aandacht voor return on investment belangrijker dan ooit," aldus Igor Beuker, oprichter van Grupo LaComunidad en voormalig voorzitter van IAB. "Deze samenwerking zal de Duitse cliënten helpen om hun online video en viral marketing ROI-doelen te bereiken."

Robert Wauer, oprichter van azionare: "Prominente Duitse merken hebben het afgelopen jaar hun viral marketing budgetten verhoogd. Als reseller van ViralTracker in Duitssprekende landen kan azionare merken in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland een krachtige viral tracking technologie bieden, naast expertise en inzicht in hoe ze hun viral marketing campagnes kunnen optimaliseren om de ROI te vergroten."

Over ViralTracker
ViralTracker is 's werelds belangrijkste viral marketing tracking technologie en is eigendom van WPP (NASDAQ: WPPGY) en Grupo LaComunidad. Grupo LaComunidad, gevestigd in Amsterdam, bestaat naast ViralTracker uit creatief digital branding bureau LaComunidad, global social media marketingbureau SocialMedia8, met vestigingen in Amsterdam, Londen en Milaan, en AdAge Power150-genoteerde blog ViralBlog.com. Voor meer informatie, ga naar www.lacomunidad.nl, www.socialmedia8.com, www.viraltracker.com, www.viralblog.com of www.wpp.com

Over azionare
azionare begon in 2002 als specialist in videostreaming en interactieve filmpjes. Deze specialisatie is nu een nog altijd succesvolle afdeling binnen de organisatie, die werkt aan rich mediaprojecten en andere online creatieve diensten. De nieuwe afdeling community building en buzz tracking is sinds 2005 zo sterk gegroeid dat azionare in Duitsland nu behoort tot één van de grootste social media marketingbureaus gespecialiseerd in viral campagnes. Voor meer informatie kunt u kijken op www.azionare.de of www.social-media-intelligence.de

Voor de redactie (

Ingezonden persbericht