Ingezonden persbericht


Unified Communications-oplossing Dimension Data verlaagt telefoniekosten Nederlandse betaalspecialist Payvision

Telefoniekosten dalen met veertig procent

Barneveld, 23 februari 2009 - Voor de internationale betaalspecialist Payvision heeft de inzet van Unified Communications-oplossingen duidelijk zijn vruchten afgeworpen. Het in Amsterdam gevestigde bedrijf contracteerde Dimension Data voor het inzetten van een allesomvattende communicatieoplossing met Microsoft Office Communication Server 2007. Het resultaat van de samenwerking is een verlaging van de telefoniekosten met veertig procent en een productievere samenwerking van de medewerkers van Payvision.

Het hoofdkantoor van Payvision is gevestigd in Amsterdam. Overige bedrijfslocaties zijn te vinden in New York, Madrid en Singapore. Het bedrijf levert betaaloplossingen voor creditcards en pinpassen aan retailers in meer dan veertig landen, in 150 verschillende valuta en aan grote Europese, Amerikaanse en Aziatische banken.

Martijn van Halen, CTO van Payvision: "Met kantoren op verschillende locaties verspreid over de wereld, hebben we soms te maken met een aanzienlijk tijdverschil. Daarbij zijn medewerkers in hoge mate afhankelijk van e-mail en mobiele telefonie om met elkaar te communiceren. Soms waren er vijf pogingen nodig om iemand te pakken te krijgen, wat inhield dat de telefoonrekening bleef stijgen. Een andere uitdaging die we hadden, was de informatiebeveiliging. Onze medewerkers begonnen communicatiemiddelen te gebruiken, die ze thuis ook inzetten. Hierbij steeg weliswaar de productiviteit, maar ook het beveiligingsrisico. Dankzij Dimension Data hebben we nu een gestandaardiseerd communicatieplatform met verschillende real-time communicatietools die de samenwerking efficiënter maken en maximale veiligheid garanderen."

"Dimension Data heeft uitgebreide ervaring in het implementeren van multivendor Unified Communications-oplossingen bij klanten over de gehele wereld", zegt Jan-Willem Dees, Managing Director van Dimension Data Nederland. "De oplossing die voldeed aan de eisen van Payvision, omvatte de integratie van Microsoft Office Communications Server 2007, OCS, en Office Communicator met Microsoft Exchange Server 2007, Microsoft Exchange Unified Messaging en een Nortel IP Private Branch Exchange, oftewel PBX. Daarnaast hebben we Tanjay-telefoons ingezet, die geschikt zijn voor presence van Microsoft. Als Microsoft Gold-partner in twintig landen hebben we veel internationale ervaring waarmee we klanten uitstekend kunnen ondersteunen. Ook trainden we de Payvision-medewerkers, zodat ze snel gewend waren aan het nieuwe systeem. Dat resulteerde in een erg snelle ROI."

De besparing van veertig procent is te danken aan het feit dat medewerkers van Payvision bellen vanaf hun client-toestellen of laptops met de VoIP-opties van OCS 2007. Zo zijn ze in staat om ook onderweg of thuis goedkoop te bellen en hebben ze daar niet hun mobiele telefoon voor nodig. Door gebruik te maken van de aanwezigheidsinformatie, is communicatie met andere kantoorlocaties veel effectiever. De medewerkers van Payvision ervaren zelf de verbeterde samenwerking, die de efficiëntie van het bedrijf ten goede komt. Daarnaast staan ze klanten sneller te woord en leveren zo een optimale service.

####

Over Dimension Data
Dimension Data plc. (LSE: DDT) is een gespecialiseerde leverancier van diensten en oplossingen waarmee klanten hun IT-infrastructuur kunnen ontwikkelen, bouwen en ondersteunen. Het bedrijf combineert expertise in netwerken, beveiliging, besturingsomgevingen, storage- en contactcentertechnologie met advies op het vlak van integratie en managed services. Hiermee biedt Dimension Data klanten op maat gemaakte oplossingen.



Ingezonden persbericht