Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Rotterdam, 23 februari 2009

Nieuwe omroepen bedreiging voor kunst en cultuur op TV Omroep C is enige partij die het tij kan keren

Aandacht voor kunst en cultuur in het publieke bestel wordt ernstig bedreigd. Dat stellen de initiatiefnemers van Omroep C vandaag vast. Onder meer de mogelijke toetreding van PowNed (GeenStijl) en Wakker Nederland, beiden onderdeel van de Telegraaf Mediagroep, in combinatie met de groei van Ouderenomroep MAX en mogelijke continuering van Llink veroorzaken dit.

"Toetreding van Omroep C is de enige sleutel om de hoeveelheid en het niveau van kunst en cultuur bij de publieke omroep in de toekomst te waarborgen en te versterken", aldus Ad 's-Gravesande, een van de initiatiefnemers van C.

Omroep C heeft inmiddels 20.000 leden. Er zijn nog vijf weken om de benodigde 50.000 leden te behalen. Ambassadeurs als Jeroen Krabbé, Halina Reijn, Janine Jansen, Erwin Olaf en Johanna ter Steege vragen publiekelijk aandacht voor Omroep C. Culturele instellingen melden zich massaal om de ledenwerving te ondersteunen.

Komende weken voeren 1500 boekhandels actie door middel van een speciale Omroep C-campagne, in samenwerking met de Boekenbon. Nieuwe leden krijgen een boekenbon ter waarde van 10 euro bij inschrijving. De Nederlandse boekhandel vraagt voor deze actie extra aandacht door middel van flyers en posters.

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht