RTL Nederland lanceert nieuwe online advertentievorm: in-video overlay
In de RTL-traditie van innovatieve advertentievormen in televisie en
nieuwe media, lanceert RTL Nederland een nieuwe vorm van online
adverteren: de in-video overlay. Hierbij wordt tijdens het afspelen
van videocontent op de sites van RTL Nederland, zoals bijvoorbeeld RTL
Gemist, een reclameboodschap kort in beeld getoond. Consumenten kunnen
vervolgens ter plekke doorklikken naar informatie van de adverteerder,
zonder iets van de videocontent te hoeven missen. Deze pauzeert
namelijk totdat de consument de video weer hervat.
Eerste adverteerder die deze nieuwe vorm toepast is Vodafone, die hun
campagne Mobiel Werken de komende periode inzet op de sites van RTL Z
en Mijn Tent Is Top. In deze campagne worden op ludieke wijze de
voordelen van mobiel werken voor de zakelijke doelgroep toegelicht. De
link met RTL Z en Mijn Tent Is Top, waarin de zakelijke ondernemer
centraal staat, was dan ook snel gelegd. Na een teasende streamspot
komt, na 15 à 20 seconden getoonde content, de in-video overlay, als
een banner onder in beeld tevoorschijn. Deze uiting verdwijnt
automatisch weer na tien seconden, maar is ook zelf weg te klikken en
dus erg gebruikersvriendelijk.
Bert Habets, CEO RTL Nederland: "Vodafone was op zoek naar nieuwe
mogelijkheden met betrekking tot online video en heeft diverse
aanbieders gevraagd een voorstel te doen. RTL Nederland is deze
uitdaging aangegaan en heeft in overleg met het online bureau van
Vodafone, Blue Mango, de in-video overlay vormgegeven en op RTL Gemist
geïmplementeerd. We zijn erg trots op dit innovatieve concept en zijn
erg benieuwd naar de resultaten."
---
Noot aan de redactie: Voor meer informatie en/of interviews kunt u
contact opnemen met Miranda Geise, communicatieadviseur Nieuwe Media,
via tel: 035-6718698 of miranda.geise@rtl.nl
RTL Group