22 februari 2009 - Virus in omloop: let op met het invoeren van TAN-codes!
Onderscheppen van uw TAN-codes
Er zijn verschillende varianten van een virus in omloop. De virussen richten zich op het onderscheppen van TAN-codes of uw inloggegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) via Mijn ING.
Mijn Postbank.nl is vervangen door Mijn ING
Op 22 februari 2009 is Mijn Postbank .nl vervangen door Mijn ING. Als u voorheen klant bij Postbank was, is het belangrijkste verschil de kleur van uw internetbankieromgeving. De kleur blauw is vervangen door oranje. Dit heeft niets te maken met een virus. Verder blijft u internetbankieren zoals u gewend bent, en logt u in met een gebruikersnaam en wachtwoord. Was u voorheen klant bij ING Bank? Dan verandert er in uw internetbankieromgeving vooralsnog niets.
Voer geen TAN-code in tijdens of na het inloggen
U heeft een virus op uw computer als u tijdens of na het inloggen in Mijn ING wordt gevraagd om 1 of meerdere TAN-codes in te voeren. Doe dit daarom niet! U heeft te maken met een vals invoerscherm. De ING vraagt tijdens of na het inloggen nooit naar een TAN-code. U gebruikt een TAN-code alleen om uw (betaal)opdrachten mee te bevestigen. Hieronder ziet u hoe deze valse schermen er uit kunnen zien.
Wat moet u doen als u valse schermen van Mijn ING ziet?
* Voer nooit een TAN-code in! De ING vraagt tijdens of na het inloggen nooit naar een TAN-code.
* Meld het virus bij de ING. De klantenservice is bereikbaar op 0900 1958 (10 cent per minuut), van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 21.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur. Buiten deze tijden kunt u het virus melden via 058 212 60 00.
Heeft u toch een TAN-code ingevuld op een vals invoerscherm?
Meld dit direct bij de ING. De klantenservice is bereikbaar op 0900 1958 (10 cent per minuut), van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 21.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur. Buiten deze tijden kunt u bellen naar 058 212 60 00.
Postbank