Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Prinsessenverkiezing Vorsten Royale
Máxima blijft meest favoriete prinses

Hoofddorp, 20 februari 2009 - Een 'geschenk uit de hemel'. De 'vrouwelijke Barack Obama'. Een 'echte glamourprinses'. Kenners en royaltyliefhebbers zijn het erover eens: prinses Máxima is en blijft de leukste prinses!

In de Grote Vorsten Royale Prinsessenverkiezing - een initiatief van het royaltyblad Vorsten Royale - liet Máxima wederom haar geduchte concurrentes koningin Rania van Jordanië en de Zweedse prinsessen Victoria en Madeleine ver achter zich. Prinses Anita (nr 5.) is een opvallend populaire vrouwelijke Oranje gevolgd door prinses Marilène (nr 8.). Ook hoog in de poll scoren Charlotte Casiraghi (nr. 6) en kroonprinses Mette-Marit van Noorwegen (nr.7). Beatrix' andere schoondochters Mabel en Laurentien zijn beduidend minder populair.

18.000 stemmen
Aan de populariteitsverkiezing deden maar liefst achttienduizend mensen mee. Via internet en briefkaart gaven lezers massaal hun persoonlijke top 3 uit vijfentwintig door de redactie genomineerde prinsessen. Wordt het de populaire Nederlandse Máxima, de spontane Zweedse troonopvolgster Victoria of de bescheiden Noorse Mette-Marit? En hoe zit het met Máxima's schoonzussen Mabel en Laurentien, en de Apeldoornse prinsessen? Maken zij een kans?

Overtuigd eerste
"Stijlvol, charmant, intelligent of excentriek, iedereen blijkt wel zijn eigen favoriet te hebben. De scores lagen dan ook dicht bij elkaar. Maar uiteindelijk kwam onze Máxima overtuigd als winnaar uit de bus," zegt Esther Wolswinkel van het royaltyblad Vorsten Royale. "Het zal een moeilijke klus zijn om de immens geliefde Máxima van haar troon te stoten."

Vanaf vandaag is de uitslag van de Grote Vorsten Royale Prinsessenverkiezing te lezen in het nieuwste nummer van Vorsten Royale.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 85 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 515,7 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern Sanoma. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht