ANWB eerste bij consumentenonderzoek
Den Haag, 19 februari 2009
De winkels van de ANWB zijn als beste keten van Nederland uit de bus gekomen in een onderzoek naar klantbeleving door het gerenommeerde internationale onderzoeksbureau Forrester.
De ANWB laat daarmee Esprit en de Bijenkorf achter zich als nummers twee en drie, in de top tien gevolgd door onder andere Jumbo, Etos, Albert Heijn en HEMA. Stuk voor stuk ketens die volop inzetten op klantbeleving, maar die in de ANWB hun meerdere moeten erkennen.
In het onderzoek beoordeelden 5.000 consumenten 57 Nederlandse ondernemingen. Het ging daarbij om de klantbeleving in de winkel: vond de klant wat hij zocht, hoe soepel verliep het winkelbezoek en hoe plezierig was de omgang met het winkelpersoneel?
Forrester voert dit onderzoek ieder jaar uit. Bij het onderzoek van vorig jaar kwam de ANWB op de zesde plaats uit.
Persdienst ANWB
088-269 6239 (Annelies Tichelaar)
088-269 6288 (Markus van Tol)
088-269 6254 (Ad Vonk)
088-269 7803 (fax)
Persdienst ANWB
Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB