FloraHolland
Productbijeenkomsten FloraHolland: Cyclaam, Bolchrysant en Azalea
FLORAHOLLAND (19 februari 2009) -
Er worden in 2009 circa een 20-tal product/keurbijeenkomsten
georganiseerd. Het overkoepelende thema van de bijeenkomsten is de
noodzaak van betrouwbaarheid van informatie in de breedste zin. Op 3,
4 en 5 februari vond de aftrap plaats met de seizoensproducten
Cyclamen, Bolchrysant en Azalea.
De drie bijeenkomsten zijn goed bezocht. In totaal waren
afgevaardigden aanwezig van ruim 100 bedrijven. Er zijn diverse
onderwerpen aan bod gekomen. Zo zijn de marktsituaties per product
belicht. Maar ook het belang en de diverse mogelijkheden van
productpromotie ter verruiming van de afzet, zijn aan de orde gekomen.
Het aanleveren van correcte elektronische aanvoergegevens vormde een
belangrijk onderdeel van de bijeenkomsten. Er is uitvoerig stilgestaan
bij het gebruik van representatieve beelden op de klok en het gebruik
van artikelcodes met een duidelijke omschrijving. Vooral voor Kopers
op Afstand (KOA) blijkt nog vaak onduidelijkheid te bestaan over welk
artikel het op de klok betreft.
Vanuit kwaliteitbegeleiding zijn onder meer actuele wijzigingen ten
aanzien van de productspecificaties, kwaliteitsconstateringen en
kopersklachten op gewasniveau besproken. Daarnaast zijn diverse
(maatwerk) diensten voor de aanvoerders toegelicht, variërend van het
verkrijgen van adviserende kwaliteit rapportages tot de mogelijkheid
tot deelname aan sorteertrainingen.
Kortom, veelzijdige bijeenkomsten die door de aanwezigen bezegeld
werden met een gemiddeld rapportcijfer van een acht.