Kennissessies brengen marketing en ICT samen

09/02/2009 17:43

IQuality Business Solutions B.V.

Internet als strategische partner?

Op 19 februari organiseren ICT-dienstverleners IQuality en Sitecore Nederland in het Nijmeegse businesscentrum FiftyTwoDegrees de eerste van een reeks van drie kennissessies. Het doel: laten zien welke marketingmogelijkheden er ontstaan wanneer de nieuwste software, internet- en mediatechnieken op een slimme wijze worden gecombineerd.

Sinds begin jaren 90 de eerste website werd gepresenteerd, zijn de technische mogelijkheden flink gegroeid. Wie over het internet surft, ziet dan ook dat veel bedrijven het uiterlijk en de inhoud van hun website regelmatig vernieuwen. Als een duidelijke boodschap aan de bezoekers ervan: we zijn bij de tijd! Maar bieden die websites daarmee ook de juiste functionaliteiten om de strategische doelen van die bedrijven waar te maken? Die vraag staat centraal bij de drie kennissessies die IQuality en Sitecore Nederland komend voorjaar over dit onderwerp organiseren.

Deze gratis toegankelijke sessies zijn op 19 februari, 23 april en 24 september in het inspirerende businesscentrum FiftyTwoDegrees in Nijmegen. IQuality en Sitecore Nederland laten die middagen zien welke mogelijkheden er ontstaan wanneer de nieuwste software, internet- en mediatechnieken op een slimme wijze worden gecombineerd. Concrete projecten uit de praktijk staan daarbij centraal. De kennissessies zijn gericht op zowel de marketing- als de IT-manager binnen bedrijven vanaf 100 medewerkers.

Alles is mogelijk

Extra service verlenen, nieuwe markten aanboren, jezelf onderscheiden van je concurrenten, geld besparen, volgens Van Beek, adviseur Software en Nieuwe Media bij IQuality, is het allemaal mogelijk. 'In de praktijk worden deze doelen echter vaak niet gehaald. De reden is dat er bij het ontwerp door webbureaus wel veel over de vormgeving wordt nagedacht, maar te weinig over de communicatie, e-business - en marketingdoelen van een bedrijf. Door juist vanuit die doelen de nieuwste software-, internet- en mediatechnieken te combineren, maak je van internet een flexibele partner van formaat.'

De juiste keuzes

Internet als strategische partner vraagt overigens wel dat het bureau dat de website ontwerpt de technische kennis heeft om de bedrijfsdoelen om te zetten naar goed functionerende software. Volgens Van Rossum, Country Manager bij Sitecore Nederland, is het juist de niet zichtbare techniek aan de achterkant die bepaalt in hoeverre je een webomgeving kunt inzetten om contacten met externe relaties en medewerkers te optimaliseren. Bijvoorbeeld door koppelingen met je backoffice systemen. 'Daarom is het belangrijk dat je goed nadenkt bij je keuze van het webplatform, het content management systeem (CMS) en je softwareleveranciers. Uiteindelijk moet de website wel een bijdrage leveren aan een hogere bedrijfsomzet of betere klantrelatie. En in het huidige economische klimaat is een snelle terugverdientijd van de investering misschien wel belangrijker dan ooit.'

Meer informatie over de sessies leest u op www.iquality.nl/19februari. Daar kunt u zich ook aanmelden.

IQuality helpt haar klanten commerciële en strategische meerwaarde te creëren. De bedrijfsdoelen zijn het uitgangspunt bij het ontwerp, de ontwikkeling en de implementatie van software-, internet- en mediaoplossingen op maat. Daarbij combineren de medewerkers hun hoogstaande kennis van moderne IT- en mediatechnieken met hun even vooruitstrevende kennis over functionele grafische vormgeving en marketingdoelen. IQuality heeft haar dienstverlening opgesplitst in de takken 'Software' en 'Internet & Media'.





http://www.iquality.nl/19februari


Noot voor de redactie:

Noot voor redactie,