Ingezonden persbericht
PRESS RELEASE - PERSBERICHT
Discussieer mee over de toekomst van het creative agency
Amsterdam, 9 februari 2009
Op 19 februari organiseert de Club of Amsterdam weer een discussieavond in de reeks 'The Future of ...'. Dit keer staat de toekomst van het Creative Agency centraal. Onderwerpen als de relatie met de klant en de flexibilisering van de werknemers zullen door een aantal sprekers in het eerste deel vanuit verschillende gezichtpunten worden besproken. In het tweede deel wordt nadrukkelijk interactie gezocht met het publiek.
De discussieavond vindt plaats in platform 21 van 18.30 tot 21.15 uur. Internet agency Info.nl ondersteunt deze avond en is medesamensteller van het programma.
De Club of Amsterdam is een onafhankelijke internationaal georiënteerde denktank met als doel mensen bij elkaar te brengen om visies over een gewenste toekomst te delen. De Club of Amsterdam organiseert daartoe evenementen en seminars en publiceert bevindingen via verschillende media. Allemaal met het doel een katalysator te zijn voor innovatie in industrie, wetenschap en maatschappij.
Deze keer heeft de avond het thema 'Future of Creative Agencies'. Creativiteit is een belangrijk asset geworden in onze economie en de creatieve industrie krijgt dan ook veel aandacht van de politiek. Het Creative Agency wordt daarbij steeds breder, het is allang niet meer zo dat alleen traditionele designers de creatieven zijn. De aard van de creatieve bureaus verandert. In deze discussie zal de vraag centraal staan wat de toekomstige vorm van een creatief bureau is.
Wat maakt de eigenheid een creatief bureau. Vroeger waren de oprichters degene die de handtekening bepaalden, maar dat is allang niet meer zo. Hoe bewaak je het karakter van een bureau. Daarbij wordt steeds meer gebruik gemaakt van flexibele arbeidskrachten. Wanneer is een bureau geen bureau meer?
Een aantal sprekers zullen deze avond hun visie delen als input voor de discussie. Seth van der Meer, voorzitter van de Nederlandse Game Dagen en creative director van adviesbureau Sandfire modereert de avond.
Robert Marijnissen (CCAA) zal de context van de bureaus belichten; de stad als creative agent en platform voor het bureau.
Paul Hughes (Lava) zal ingaan op de veranderende houding van de designer die nodig is.
Jann de Waal (Info.nl) zal betogen dat in de nieuwe industrie creativiteit niet eindigt bij de designer, en soms zelfs niet begint.
Marlon Heckman (Plain) zal een nieuwe vorm van netwerk agencies in advertising presenteren.
Lees meer over het programma en de sprekers op de site van Club of Amsterdam.
the future of Creative Agencies
Thursday, February 19, 2009
Registration: 18:30-19:00, Conference: 19:00-21:15
Where: Platform 21, Prinses Irenestraat 19, 1077 WT Amsterdam (between WTC and RAI)
The conference language is English.
Supporter: Info.nl