Chatten over botox en borstvergroting met klinieken


Delicate vragen worden op KliniekOverzicht.nl beantwoord via live webchat

AMSTERDAM, 20090218 -- Vragen over plastische of cosmetische chirurgie? Die kunnen vanaf deze week via live chat gesteld worden op KliniekOverzicht.nl. De online consumentengids ging in zee met chatontwikkelaar LiveCom om vier klinieken uit België en Nederland met potentiële klanten te laten chatten.

Kom ik in aanmerking voor liposuctie? Wat kan ik doen tegen overmatig zweten? Kunt u mij iets vertellen over een consult voor schaamlipcorrectie? Het zijn vragen die je niet zomaar via de telefoon durft te stellen, zeker niet als er collega's in de buurt zijn. En stuur je een anoniem mailtje, dan is het nog maar afwachten of je ooit antwoord krijgt. KliniekOverzicht.nl springt in op deze behoefte door online bezoekers live te laten chatten met medewerkers en specialisten van vier Nederlandse en Belgische klinieken.

Wie tijdens kantooruren de online consumentengids raadpleegt, kan anoniem en live advies inwinnen bij Body & Face Maldegem (België), Kliniek Sportstad Heerenveen, Transhair Vlijmen en ViaSana Mill. `Deze privéklinieken waren erg enthousiast over live webchat, vooral over de laagdrempeligheid en het gemak', zegt Cetin Sevim, mede-directeur van KliniekOverzicht.nl. `Webchat leent zich uitstekend om consumenten en privéklinieken bij elkaar te brengen. We zagen dat er behoefte aan chat was, maar de klinieken zelf pakten het niet op.'

De Nederlandse chatontwikkelaar LiveCom faciliteert de dienst. Sevim: `We zijn ruim 7 maanden bezig geweest om de juiste partner te vinden. LiveCom was uiteindelijk de enige aanbieder die precies kon bieden wat wij wilden. Als de chatdienst de komende maanden een succes wordt, gaan we deze uitrollen naar alle 217 bij ons aangesloten klinieken. Samen met LiveCom maken wij het hen mogelijk om op een goedkope manier kennis te maken met de beste chat in de markt.'

Over KliniekOverzicht.nl
KliniekOverzicht.nl, begin 2007 gelanceerd door Rogier Alkemade (28) en Cetin Sevim (38), is een onafhankelijke, online consumentengids over plastische en cosmetische chirurgie, beauty en wellness. De bezoekers kunnen er niet alleen informatie over deze onderwerpen vinden; ze lezen er ook hoe andere consumenten de klinieken, specialisten en behandelingen ervoeren. De website verwelkomt maandelijks ruim 40.000 unieke bezoekers en groeit gestaag. Meer informatie vindt u op www.KliniekOverzicht.nl.

Over LiveCom
Het Nederlandse bedrijf LiveCom, in 2001 opgericht door Floris van der Veen (31), is marktleider in Nederland op het gebied van (klant)communicatie en online conversieoplossingen. De producten van LiveCom stellen bedrijven in staat hun klanten sneller en efficiënter te helpen en hun kosten te besparen. Meer informatie vindt u op www.livecom.net.