Croon Davidovich organiseert seminar Creatief met recht in de reclame

28/01/2009 14:36

Croon Davidovich advocaten

Croon Davidovich Advocaten kent een sterke IE-praktijk, waarin de expertises van het auteursrecht, informatie- en mediarecht, merkenrecht, modellenrecht, octrooirecht, portretrecht en reclamerecht samenkomen. Onder haar cliënten bevindt zich een aanzienlijke groep reclamebureaus, bij wie de IE-advocaten zien dat creatieven lang niet altijd goed geïnformeerd zijn over de risico's en gevolgen van het creatieve proces.

Het succes van reclamecampagnes, hangt af van de mate waarin betrokkenen hun verwachtingen en afspraken duidelijk met elkaar afstemmen. Het begint uiteraard met een briefing van de opdrachtgever aan een bureau. Welke afspraken worden er gemaakt? Zijn er leveringsvoorwaarden? Is van tevoren duidelijk voor alle partijen wie het auteursrecht heeft? Wat doet het auteursrecht precies? Voldoen de reclamecampagnes aan de regels van het reclamerecht? En eenmaal in de markt: Wat is de looptijd van de campagne? Wat gebeurt er als de opdrachtgever deze wil verlengen of veranderen of op andere wijze gebruiken?

Dit seminar geeft antwoord op bovenstaande vragen en inzicht in de juridische middelen die kunnen worden gebruikt om zeggenschap te houden over de rechten en prestaties van reclamebureaus.

Het seminar vindt plaats op 18 februari 2009 van 16.00 - 18.00 uur ten kantore van Croon Davidovich. Het seminar wordt gegeven door Kees Berendsen en Frank Heideman. Aansluitend is er een drankje en hapje.

Croon Davidovich Advocaten kent een sterke IE-praktijk, waarin de expertises van het auteursrecht, informatie- en mediarecht, merkenrecht, modellenrecht, octrooirecht, portretrecht en reclamerecht samenkomen. Onder haar cliënten bevindt zich een aanzienlijke groep reclamebureaus, bij wie de IE-advocaten zien dat creatieven lang niet altijd goed geïnformeerd zijn over de risico's en gevolgen van het creatieve proces.

Het succes van reclamecampagnes, hangt af van de mate waarin betrokkenen hun verwachtingen en afspraken duidelijk met elkaar afstemmen. Het begint uiteraard met een briefing van de opdrachtgever aan een bureau. Welke afspraken worden er gemaakt? Zijn er leveringsvoorwaarden? Is van tevoren duidelijk voor alle partijen wie het auteursrecht heeft? Wat doet het auteursrecht precies? Voldoen de reclamecampagnes aan de regels van het reclamerecht? En eenmaal in de markt: Wat is de looptijd van de campagne? Wat gebeurt er als de opdrachtgever deze wil verlengen of veranderen of op andere wijze gebruiken?

Dit seminar geeft antwoord op bovenstaande vragen en inzicht in de juridische middelen die kunnen worden gebruikt om zeggenschap te houden over de rechten en prestaties van reclamebureaus.

Het seminar vindt plaats op 18 februari 2009 van 16.00 - 18.00 uur ten kantore van Croon Davidovich. Het seminar wordt gegeven door Kees Berendsen en Frank Heideman. Aansluitend is er een drankje en hapje. Aan het seminar zijn kosten verbonden. Zie de website voor meer informatie.





http://www.croondavidovich.nl