Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Portland lanceert eerste Amerikaanse 'Twisitor Center'

Reeuwijk, 17 februari 2009 - De stad Portland, in de noordwestelijke Amerikaanse staat Oregon, is de eerste stad in het continent die een officieel 'Twisitor Center' heeft opgericht. Het Twisitor Center is een virtueel toeristisch informatiecentrum, waar reizigers via Twitter op snelle en eenvoudige wijze meer informatie kunnen opvragen, hulp krijgen met het samenstellen van reisplannen en tips over bijvoorbeeld restaurants en uitgaansgelegenheden kunnen ontvangen.

Het concept van het Twisitor Center is gecreëerd door het GoSeeTell Network en gebaseerd op de groeiende populariteit van de sociale netwerkservice Twitter. Via dit netwerk kunnen Twitter-gebruikers, Twitteraars, 'tweets' sturen: korte updates en berichten, via sms, websites of speciale Twitter-tools. Twitteraars die informatie zoeken over Portland voegen '#inpdx' toe aan hun tweets. Deze codes worden herkend door medewerkers van het Center; zij sturen vervolgens suggesties en informatie terug naar de Twitteraars. Bovendien kunnen ook andere Twitteraars reageren. Zo kan een tweet als 'op zoek naar een leuke BBQ-plaats in Portland #inpdx' uiteindelijk reacties opleveren van niet alleen het Twisitor Center, maar ook van anderen in de Twitter-gemeenschap: inwoners van Portland en andere reizigers.

'Twitter wordt al regelmatig gebruikt door diverse steden,' legt Martin Stoll, CEO van het GoSeeTell Network, enthousiast uit. 'Maar Portland is de eerste stad die via dit netwerk een virtueel toerismecentrum heeft opgezet.' Ook Travel Portland is verheugd over de toepassing van de nieuwe technologie. 'Met Twitter hebben we sneller en meer contact met onze bezoekers,' zegt Jeff Miller, president en CEO van Travel Portland. 'Tegenwoordig worden steeds meer reis-, diner- en entertainmentplannen online gemaakt. Wij kunnen nu ook via die weg de bezoekers van Portland helpen.'

Voor meer informatie zie www.travelportland.com en twitter.com/travelportland.

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht