Persbericht Gemeente Amersfoort - dinsdag 17 februari 2009
Mobiliteitscentrum reikt Eemlandse bedrijven in problemen de hand
Voor bedrijven die door de recessie in de problemen (dreigen) te komen openen het UWV WERKbedrijf en de gemeente Amersfoort op maandag 23 februari een telefonisch meldpunt. Dit meldpunt is onderdeel van het bestaande 'Werkgeversservicepunt033'. Hier kunnen werkgevers zich melden voor informatie over en ondersteuning bij mobiliteitsvraagstukken.
Het instellen van het telefonisch meldpunt is een preventieve maatregel, tot nu toe zijn enkele aanvragen binnen gekomen. Het gaat om werkgevers die - zolang de regeling nog openstaat - werktijdverkorting gaan aanvragen of personeel moeten ontslaan. Bij het servicepunt staan enkele adviseurs mobiliteit paraat om op maat met werkgevers mee te denken in oplossingsrichtingen en direct te schakelen met betrokken partners. Elke twee weken komt een kernteam samen om de actuele stand van zaken op de Eemlandse arbeidsmarkt te bespreken en afspraken te maken over mogelijke acties.
Het meldpunt neemt de verantwoordelijkheid van werkgevers die in de problemen zijn gekomen niet over. De samenwerkende partners achter het meldpunt helpen de bedrijven wel bij het zoeken naar oplossingen voor ontstane problemen. Die partners zijn: het Werkgeversservicepunt033, de gemeente Amersfoort, het WERKbedrijf (UWV/CWI), het Poortwachtercentrum Gooi- en Eemland, COLO en VNO/NCW Midden.
Het meldpunt is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer 033 751 76 93. Vragen van werkgevers worden binnen 48 uur beantwoord.
Noot voor de redactie,
Gemeente Amersfoort