Gemeente Echt-Susteren


Horecaconvenant Echt-centrum- Samenwerken aan Veiligheid

In juli 2004 is binnen het centrum van Echt een Horecaconvenant afgesloten. Binnen dit convenant zijn afspraken gemaakt tussen horeca, politie en gemeente om via een samenwerking, een maximale inspanning te leveren om vanuit eigen of een gezamenlijke verantwoordelijkheid de verstoring van de openbare orde in en rond de horecabedrijven in het centrum van Echt en de verschillende vormen van overlast en onveiligheid te voorkomen en te bestrijden.

Â

In de maand juni 2007 heeft er een evaluatiebijeenkomst plaatsgevonden tussen de horeca, de politie en de gemeente. Naar aanleiding van deze bijeenkomst en daaropvolgende overleggen is besloten om een nieuw Horecaconvenant Echt-centrum op te stellen, omdat het bestaande convenant niet meer overeenkomt met de huidige situatie. Bij het nieuwe convenant is ook het Openbaar Ministerie betrokken.

Â

In het nieuwe convenant zijn concrete afspraken opgenomen op het gebied van kwaliteit en aantrekkelijkheid horecagebied, sluiting horecabedrijven, toezicht, geweld, alcohol en drugs, handhaving, op te leggen sancties en de uitvoering van het convenant. Door deze concretere afspraken wordt er meer duidelijkheid gecreëerd over de gezamenlijke en de afzonderlijke verantwoordelijkheid van partijen, waardoor de openbare orde en veiligheid beter kan worden gegarandeerd.

Â

Om de bewoners van het centrum van Echt de mogelijkheid te bieden om hun visie kenbaar te maken over het nieuwe Horecaconvenant ligt het convenant twee weken ter inzage in het gemeentehuis bij de gemeentebalie. Reacties op het Horecaconvenant kunnen door bewoners schriftelijk binnen een termijn van 2 weken na de datum publicatie worden ingediend bij de gemeente, Postbus 450, 6100 AL in Echt, contactpersoon mevr. mr. Rachelle van den Bergh.

Â

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met mevr. mr. Rachelle van den Bergh, afdeling Bestuurlijke & Juridische Zaken, tel: 0475-478478..