Gemeente Echt-Susteren
Horecaconvenant Echt-centrum- Samenwerken aan Veiligheid
In juli 2004 is binnen het centrum van Echt een Horecaconvenant
afgesloten. Binnen dit convenant zijn afspraken gemaakt tussen horeca,
politie en gemeente om via een samenwerking, een maximale inspanning
te leveren om vanuit eigen of een gezamenlijke verantwoordelijkheid de
verstoring van de openbare orde in en rond de horecabedrijven in het
centrum van Echt en de verschillende vormen van overlast en
onveiligheid te voorkomen en te bestrijden.
Â
In de maand juni 2007 heeft er een evaluatiebijeenkomst plaatsgevonden
tussen de horeca, de politie en de gemeente. Naar aanleiding van deze
bijeenkomst en daaropvolgende overleggen is besloten om een nieuw
Horecaconvenant Echt-centrum op te stellen, omdat het bestaande
convenant niet meer overeenkomt met de huidige situatie. Bij het
nieuwe convenant is ook het Openbaar Ministerie betrokken.
Â
In het nieuwe convenant zijn concrete afspraken opgenomen op het
gebied van kwaliteit en aantrekkelijkheid horecagebied, sluiting
horecabedrijven, toezicht, geweld, alcohol en drugs, handhaving, op te
leggen sancties en de uitvoering van het convenant. Door deze
concretere afspraken wordt er meer duidelijkheid gecreëerd over de
gezamenlijke en de afzonderlijke verantwoordelijkheid van partijen,
waardoor de openbare orde en veiligheid beter kan worden gegarandeerd.
Â
Om de bewoners van het centrum van Echt de mogelijkheid te bieden om
hun visie kenbaar te maken over het nieuwe Horecaconvenant ligt het
convenant twee weken ter inzage in het gemeentehuis bij de
gemeentebalie. Reacties op het Horecaconvenant kunnen door bewoners
schriftelijk binnen een termijn van 2 weken na de datum publicatie
worden ingediend bij de gemeente, Postbus 450, 6100 AL in Echt,
contactpersoon mevr. mr. Rachelle van den Bergh.
Â
Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met mevr. mr. Rachelle
van den Bergh, afdeling Bestuurlijke & Juridische Zaken, tel:
0475-478478..