Technische Unie investeert in slimme logistiek
AMSTELVEEN, 20090130 -- Technische Unie opent op 16 februari a.s. een nieuw verkooppunt in Roosendaal en op 27 februari a.s. een nieuw overslagpunt in Utrecht (Lage Weide). Ook in 2009 investeert Technische Unie in haar mensen en het verbeteren van slimme logistieke oplossingen. Naast het nieuwe overslag- en verkooppunt, ontwikkelt Technische Unie in het distributiecentrum in Alphen aan den Rijn het Dynamic Picking System (DPS). Deze vernieuwingen zorgen ervoor dat Technische Unie nog dichter bij haar klanten komt te staan.
Om het logistieke proces in de regio te verbeteren, verhuizen de lokale inpandige overslagpunten bij de verkoopkantoren Hilversum en Utrecht (Hudsondreef) naar het nieuwe en grotere overslagpunt in Utrecht Lage Weide. Door een uitgekiend eigen logistiek systeem zorgt Technische Unie ervoor dat alle bestellingen die vóór 17.30 uur via de website zijn ingegeven de volgende ochtend vanaf 07.00 uur in het servicecentrum van het verkoopkantoor klaar liggen.
Dynamic Picking System
Naast het dagelijkse logistieke proces bouwt Technische Unie in het distributiecentrum in Alphen aan den Rijn een Dynamic Picking System (DPS). Dit is een gemechaniseerd computergestuurd systeem voor het verzamelen van klantenorders. Het DPS stelt Technische Unie in staat om schaalgrootte en flexibiliteit nog beter te combineren. Door procesoptimalisatie blijft Technische Unie ook in de toekomst inspelen op de wensen en behoeften van haar klanten en medewerkers. Sinds eind juli 2008 is het eerste gedeelte van het systeem in gebruik genomen. In 2010 is het systeem afgebouwd en daarmee zal het aantal pickgangen en werkplekken verdrievoudigen.
Over Technische Unie
Technische Unie, de technische totaalleverancier van Nederland, biedt een breed assortiment installatiematerialen op het gebied van Elektrotechniek, Installatie, Sanitair, Verwarming- en Klimaattechniek. Onze medewerkers zorgen ervoor dat bestelde producten met de bijbehorende informatie op de afgesproken tijd en plaats worden geleverd.
We bieden onze klanten belangrijke meerwaarde waar het gaat om parate kennis, optimalisatie van logisiteke- en integratie van administratieve processen. Desgewenst begeleiden we het hele traject van orderverwerving tot aflevering en nazorg. Met 36 verkoop locaties in februari zijn we altijd dichtbij.
Technische Unie
Ingezonden persbericht