Ingezonden persbericht


Persbericht

Amsterdam, 9 februari 2009

Zoektocht naar de familie Lekkerweg levert honderden aanmeldingen op.

Campagne om binnenlands toerisme te stimuleren lijkt aan te slaan

De campagne 'de familie Lekkerweg' die op 13 januari jongstleden van start ging tijdens de vakantiebeurs in Utrecht heeft inmiddels geresulteerd in honderden aanmeldingen. De campagne is een gezamenlijk initiatief van VVV Nederland, NBTC, KHN en RECRON en heeft als doel het binnenlands toerisme te bevorderen.

Grote belangstelling

Families die kans maken op een half jaar gratis vakantie in Nederland, hebben zich massaal ingeschreven. Op 14 februari zal de winnaar bekend gemaakt worden in Grand Hotel Post-Plaza in Leeuwarden. Onderzoek van NBTC-NIPO Research toont aan dat de belangstelling voor een vakantie in eigen land is gestegen met zo'n 100.000 plannen in vergelijking met vorig jaar. De komende zomerperiode (mei t/m september) zullen zo'n 2,5 miljoen Nederlanders een week of langer in eigen land op vakantie gaan. *

Selectiedag 14 februari

Op 14 februari zullen drie geselecteerde families gaan strijden om de titel 'wij zijn de familie Lekkerweg'. Een jury zal die dag de families gaan beoordelen op verschillende vaardigheden.

De selectie bestaat uit diverse onderdelen, onder andere een reportage maken van een bezoek aan toeristische attracties in Leeuwarden en de resultaten hiervan presenteren aan een jury waarin onder andere John Williams plaats zal hebben en een echte casting à la X-factor.

De selectiedag vindt plaats in Grand Hotel Post-Plaza in Leeuwarden. De winnende familie gaat een half jaar lang diverse attracties en dergelijke bezoeken en kan hiervoor gebruik maken van een auto die aangeboden wordt door Hertz Autoverhuur.

Volg de familie Lekkerweg

De familie Lekkerweg is vanaf 16 februari te volgen op: www.defamilielekkerweg.nl, waar bezoekers actief een rol kunnen spelen in de route die de familie zal afleggen. Het gezin bezoekt gedurende een half jaar de mooiste, leukste en meest interessante plekjes van Nederland. Ze bezoeken natuurgebieden, attractieparken en ook bungalowparken en horecagelegenheden.

*Dit blijkt uit een grootschalig onderzoek dat NBTC-NIPO Research begin januari 2009 heeft uitgevoerd naar vakantieplannen van de Nederlandse bevolking.

Einde bericht



Ingezonden persbericht