KPN Nieuws
Investering in ICT levert Twynstra Gudde Adviseurs en Managers flinke kostenbesparing op
Datum
13 februari 2009
Nummer
009
KPN levert geïntegreerd communicatieplatform
Organisatieadviesbureau Twynstra Gudde heeft KPN als ICT-partner gekozen voor de levering, installatie en het beheer van een volledig geïntegreerd communicatieplatform voor vaste en mobiele telefonie én datacommunicatie. Twynstra Gudde had behoefte aan een innovatieve oplossing om een hogere mate van efficiency te bereiken en zo kosten te besparen. Het communicatieplatform van KPN voldoet aan deze eisen. De overeenkomst heeft een looptijd van 3 jaar.
Het communicatieplatform dat KPN aan Twynstra Gudde levert, bestaat uit een nieuwe IP-telefooncentrale voor alle vaste telefonie en abonnementen voor mobiele telefonie voor alle medewerkers. Dankzij het nieuwe platform hebben medewerkers functionaliteiten van de vaste telefoon ook op hun mobiele telefoon, zoals doorschakelen en bellers in de wacht zetten. Daarnaast krijgen alle consultants (bijna 400) een BlackBerry en een Dongel - mobiel internet modem - voor de laptop. De consultants kunnen hiermee razendsnel e-mailen en internetten waar en wanneer zij willen.
Kostenbesparing van 40%
'In deze financieel lastige tijden is het juist lonend om in ICT te investeren', aldus Jan de Jeu, directeur van Twynstra Gudde. 'We hebben weloverwogen voor KPN gekozen. De flexibiliteit van KPN en de aangeboden oplossing speelden daarbij een belangrijke rol. Met hun oplossing kunnen onze medewerkers efficiënter werken en besparen wij veel kosten. Intern onderzoek en rapportage gaf aan dat de implementatie van het volledige pakket een besparing van maar liefst 40% oplevert. We zijn ook erg blij dat KPN rekening heeft gehouden met onze wens om van de behoeften van de medewerker uit te gaan in plaats van de techniek. Naar de leverancier toe hebben wij heel bewust alleen functioneel gespecificeerd vanuit de behoeften van de verschillende typen medewerkers. De technische oplossing hebben wij volledig bij de leverancier laten liggen. Dat heeft geleid tot een flexibele maatwerkoplossing. Bovendien heeft KPN ervoor gezorgd dat de oude hardware wordt geschonken aan een goed doel, wat ook past bij onze aandacht voor duurzaam handelen. We kijken bij Twynstra Gudde niet alleen naar kostenbesparing en efficiency, maar ook naar wat we voor een ander kunnen doen.'
Twynstra Gudde besloot het pakket van vaste en mobiele (data)communicatie opnieuw aan te besteden om de kwaliteit van de communicatiemiddelen te waarborgen. Deze middelen zijn in de visie van Twynstra Gudde onmisbaar voor een goede dienstverlening richting haar klanten.
KPN NV