Gemeente Lisse

Over smaak valt niet te twisten

Smaakhuis aan de Kanaalstraat

Lisse heeft smaak koopcentrum van de regio. 2008 hebben we afgesloten met deze succesvolle campagne voor het koopcentrum van Lisse. Dat over smaak niet te twisten valt, bewijst ook de slogan van Het Smaakhuis met 'Lisse heeft smaak'.

De opgeknapte Kanaalstraat was voor de gemeente Lisse aanleiding om het koopcentrum eens goed te promoten in de regio. Toen Patisserie Vermeer de Delisjes, het Lisser gebakje, introduceerde leek Lisse heeft smaak koopcentrum van de regio, de perfecte campagne. Maar Smaakhuis, van noten, olijfolie en meer, lanceerde een jaar geleden hun nieuwe winkel met de slogan Lisse heeft smaak

Verrassing

Ik was verrast door de slogan van de gemeente! Een goede slogan, dat wel! Maar een jaar geleden heb ik bij opening van onze zaak nagenoeg dezelfde slogan laten ontwikkelen door K2, ons reclamebureau, aldus Arnoud Smid van Het Smaakhuis. Zowel Het Smaakhuis en de gemeente kwamen, onafhankelijk van elkaar, met dezelfde slogan. In de wereld van marketing en aandacht van de consument een verwarrende zaak. Sommige klanten vroegen of we de slogan van de gemeente hadden. Dat is wel omgekeerde wereld, zegt Smid met een lach.

Lisse heeft smaak!

Een goede en gewilde slogan dus, dat is duidelijk, zegt Bas Brekelmans wethouder Economische Zaken. Maar, het is helder dat Het Smaakhuis de slogan als eerste heeft gebruikt. Samen willen we het auteursrechtelijk niet op de spits drijven en hebben we afgesproken dat zowel Het Smaakhuis als de huidige campagne voor het Koopcentrum van Lisse gebruik blijven maken van Lisse heeft Smaak. Over smaak valt immers niet te twisten!

Laatst gewijzigd op: 10-2-2009 00:05