Over smaak valt niet te twisten
Smaakhuis aan de Kanaalstraat
Lisse heeft smaak koopcentrum van de regio. 2008 hebben we afgesloten
met deze succesvolle campagne voor het koopcentrum van Lisse. Dat over
smaak niet te twisten valt, bewijst ook de slogan van Het Smaakhuis
met 'Lisse heeft smaak'.
De opgeknapte Kanaalstraat was voor de gemeente Lisse aanleiding om
het koopcentrum eens goed te promoten in de regio. Toen Patisserie
Vermeer de Delisjes, het Lisser gebakje, introduceerde leek Lisse
heeft smaak koopcentrum van de regio, de perfecte campagne. Maar
Smaakhuis, van noten, olijfolie en meer, lanceerde een jaar geleden
hun nieuwe winkel met de slogan Lisse heeft smaak
Verrassing
Ik was verrast door de slogan van de gemeente! Een goede slogan, dat
wel! Maar een jaar geleden heb ik bij opening van onze zaak nagenoeg
dezelfde slogan laten ontwikkelen door K2, ons reclamebureau, aldus
Arnoud Smid van Het Smaakhuis. Zowel Het Smaakhuis en de gemeente
kwamen, onafhankelijk van elkaar, met dezelfde slogan. In de wereld
van marketing en aandacht van de consument een verwarrende zaak.
Sommige klanten vroegen of we de slogan van de gemeente hadden. Dat is
wel omgekeerde wereld, zegt Smid met een lach.
Lisse heeft smaak!
Een goede en gewilde slogan dus, dat is duidelijk, zegt Bas Brekelmans
wethouder Economische Zaken. Maar, het is helder dat Het Smaakhuis de
slogan als eerste heeft gebruikt. Samen willen we het
auteursrechtelijk niet op de spits drijven en hebben we afgesproken
dat zowel Het Smaakhuis als de huidige campagne voor het Koopcentrum
van Lisse gebruik blijven maken van Lisse heeft Smaak. Over smaak valt
immers niet te twisten!
Laatst gewijzigd op: 10-2-2009 00:05
Gemeente Lisse