Gemeente Voerendaal
\ 13/2/2009 - Gemeente inventariseert panden
De wet Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) is vanaf 1 juli
2009 van kracht. Vanaf die datum moet elke gemeente een
Basisregistratie Adressen en Gebouwen hebben opgesteld. Daarmee wordt
elke gemeente bronhouder van de BAG registratie in haar gemeente. Als
voorbereiding op de invoering van deze wet, gaat de gemeente de
komende maanden alle panden, die binnen haar grondgebied zijn gelegen,
nader inventariseren.
Een onderdeel van deze registratie bestaat uit het beoordelen van
welke panden op basis van de wettelijke regels in aanmerking komen
voor een adres. De gemeente Voerendaal haalt een groot gedeelte van
deze informatie uit de Kadastrale kaart en de Grootschalige Basiskaart
Nederland. Deze kaarten zijn echter, voor wat de aan- en bijgebouwen
aan de achterzijde van de panden betreft, vaak niet actueel.
Om nu tot een kwalitatief goed bestand en goede registratie te komen
is het noodzakelijk dat er een inventarisatie en eventueel een
bijmeting op locatie wordt gedaan. Daarom is het mogelijk dat u
binnenkort een medewerker tegenkomt, die door de gemeente is
aangesteld om deze inventarisatie uit te voeren.
Tijdens deze inventarisatie is het mogelijk dat deze persoon fotos
maakt van de op het terrein gelegen objecten. Om deze foto-opnames te
kunnen maken, is het soms noodzakelijk dat hij particulier terrein
moet betreden. Hiervoor zal hij om uw toestemming vragen.
Deze persoon kan zich legitimeren met een door de Gemeenschappelijke
Belasting- en Registratiedienst (GBRD, Parkstad Limburg) afgegeven
legitimatiebewijs.
Heeft u nog verdere vragen over deze inventarisatie, dan kunt u zich
wenden tot de BAG coördinator van de gemeente Voerendaal, de heer P.
Visschers, telefoonnummer 045-5753399.