Gemeente Voerendaal

\ 13/2/2009 - Gemeente inventariseert panden
De wet Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) is vanaf 1 juli 2009 van kracht. Vanaf die datum moet elke gemeente een Basisregistratie Adressen en Gebouwen hebben opgesteld. Daarmee wordt elke gemeente bronhouder van de BAG registratie in haar gemeente. Als voorbereiding op de invoering van deze wet, gaat de gemeente de komende maanden alle panden, die binnen haar grondgebied zijn gelegen, nader inventariseren.

Een onderdeel van deze registratie bestaat uit het beoordelen van welke panden op basis van de wettelijke regels in aanmerking komen voor een adres. De gemeente Voerendaal haalt een groot gedeelte van deze informatie uit de Kadastrale kaart en de Grootschalige Basiskaart Nederland. Deze kaarten zijn echter, voor wat de aan- en bijgebouwen aan de achterzijde van de panden betreft, vaak niet actueel.

Om nu tot een kwalitatief goed bestand en goede registratie te komen is het noodzakelijk dat er een inventarisatie en eventueel een bijmeting op locatie wordt gedaan. Daarom is het mogelijk dat u binnenkort een medewerker tegenkomt, die door de gemeente is aangesteld om deze inventarisatie uit te voeren. Tijdens deze inventarisatie is het mogelijk dat deze persoon fotos maakt van de op het terrein gelegen objecten. Om deze foto-opnames te kunnen maken, is het soms noodzakelijk dat hij particulier terrein moet betreden. Hiervoor zal hij om uw toestemming vragen.

Deze persoon kan zich legitimeren met een door de Gemeenschappelijke Belasting- en Registratiedienst (GBRD, Parkstad Limburg) afgegeven legitimatiebewijs.

Heeft u nog verdere vragen over deze inventarisatie, dan kunt u zich wenden tot de BAG coördinator van de gemeente Voerendaal, de heer P. Visschers, telefoonnummer 045-5753399.