Ingezonden persbericht


PERSBERICHT, Amsterdam 12 februari 2009

MEER DAN 250 INZENDINGEN VOOR PROJECT 2009

2009 en Telegraaf Media Nederland riepen in de maand januari ondernemers en bedrijven op om plannen voor productintroducties en - innovaties in te zenden. De beste inzendder gaat geholpen worden bij het lanceren van het merk, product of dienst. Maar liefst 250 kwalitatief hoogstaande innovatieplannen werden ingestuurd. 'Een aantal dat de verwachting vér overtreft, aldus Steven Kraanen, Crossmedia Director van Telegraaf Media. 'Ook kwalitatief is het niveau bijzonder hoog.'

Medio maart zal de winnaar bekend worden gemaakt. De jury die de inzendingen zal beoordelen bestaat uit Henk Keilman (ondernemer en bekend van o.a. 'Dragon's Den), Arco van Nieuwland (oprichter van Exact en Yuki), Bela Stamenkovits (oprichter van 2009), Frank Volmer (directielid van Telegraaf Media Nederland) en Sjuul Paradijs (hoofdredacteur De Telegraaf).

De winnaar krijgt ter ondersteuning van zijn lancering hulp van 2009 én Telegraaf Media Nederland. 2009 ontwikkelt in samenwerking met de Crossmedia Unit van Telegraaf Media Nederland een communicatieconcept , Telegraaf Media Nederland levert de media exposure.

Over Telegraaf Media Nederland

Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat een belangrijk gedeelte van de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, Basismedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, Pilarczyk Media Groep, Telegraaf Productiehuis en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse 'out of home TV' netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland tot het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en -platformen die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.

Over de Crossmedia Unit van Telegraaf Media Nederland De Crossmedia Unit van Telegraaf Media Nederland ontwikkelt voor merken, producten en diensten creatieve crossmedia concepten, die door de verschillende mediumtypen en -titels van Telegraaf Media Nederland heen uitgerold worden. Daarnaast is de Crossmedia Unit de 'multimediale voordeur' voor adverteerders die meerdere mediumtitels en - ttypen van Telegraaf Media Nederland tegelijkertijd in willen zetten.

Over bureau 2009
2009 begon vorig jaar met de naam 2008 en biedt het gecombineerde talent en ervaring van vooraanstaande merkdenkers uit verschillende disciplines. We zijn een creatieve shop vanuit het gegeven dat we in een snel veranderend medialandschap leven. 2009 werkt als een team van creatieve denkers en doeners die oplossingen aandragen voor de commerciële uitdagingen van adverteerders van vandaag en morgen. Dit doen we voor WE Fashion Europe, AkzoNobel, Heineken Nederland en EredivisieLive. Meer informatie staat op www.2009amsterdam.com.

Noot voor de redactie (