Genomineerden titel 'Commercieel Directeur'&'Key Account Manager' 2008


Spannende voorrondes

WOERDEN, 20081212 -- Tijdens Hét Sales Event op 12 februari 2009 in Grand Huis ter Duin in Noordwijk wordt de verkiezing van de Commercieel Directeur en Key Account Manager van het Jaar gehouden. De namen van de genomineerden in de top 5 uit beide categorieën zijn na de eerste intensieve selectieronden vastgesteld. Vanaf nu strijden de kandidaten om de hoogste eer op het podium.

Kwalitatieve selectie
Hét Sales Event is één van de grootste evenementen in Europa voor commerciële professionals en wordt jaarlijks georganiseerd door de SMA (Sales Management Association). De professionele begeleiding van het selectieproces wordt gedaan door de wervingsbureaus Quaestus Senior Management Search en AV Werving en Selectie. Deze bureaus selecteerden uit ruim 100 aanmeldingen ieder hun Top 5 van kandidaten voor de respectievelijke titels Commercieel Directeur en Key Account Manager van het Jaar.

Genomineerden top 5
De kandidaten zijn sterke en verschillende persoonlijkheden met uiteenlopende activiteiten. Eén kenmerk hebben zij echter gemeen: zij zijn succesvol op het gebied van commercieel en key account management.

Bij de Commercieel Directeuren hebben de laatste ronde bereikt: Welmer Blom (KLM), Coen Bos (Oracle Nederland), Rob Holtslag (ATAG Nederland), John de Kok (Pfizer) en Paul Nanninga (Ricoh Nederland).

Bij de Key Account Managers hebben de laatste ronde bereikt: Rilana Acda (JohnsonDiversey), Robert van `t Hof (Hewlett Packard Nederland), Marc Leene (Randstad Nederland), Chris van Roosmalen (Canon Europe) en Hans-Peter Smits (KPN International).

Deze kandidaten bevinden zich in de laatste ronde van het selectietraject. Door middel van trainingen bereiden zij zich voor op de uiteindelijke verkiezing. Hiervoor moeten zij succesvol uit de laatste selectieronde te voorschijn komen. Dan worden de drie genomineerden voor de finale in de beide categorieën bekendgemaakt.

Finaleronde
De drie genomineerden voor de finale zullen tijdens Hét Sales Event zichzelf, hun bedrijf en hun salesresultaten presenteren. Een vakjury, bestaande uit prominenten uit het bedrijfsleven, beoordeelt deze presentaties. Samen met de keuze van de congresdeelnemers wordt bepaald wie de titel Commercieel Directeur van het Jaar en Key Account Manager van het Jaar mogen overnemen van respectievelijk Samir El Awadi (Atos Origin) en Jan Hoogstra (Philips Nederland).

Meer informatie over Hét Sales Event, de verkiezingen en de SMA zijn te vinden op www.salesevent.nl en www.sma.nl.