Persbericht
12 februari, 2009
Lufthansa WorldShop kiest voor hybris Commerce
~ Individueel winkelplatform gekoppeld aan toekomstige klantcommunicatie ~
De Lufthansa WorldShop biedt iets voor al zijn klanten, zowel voor de Miles&More deelnemers als voor internetgebruikers. De winkel heeft een uitgebreid aanbod, van een fles champagne voor een romantisch diner tot een originele pilotenkoffer voor een zakelijke reis. Aangezien de vorige e-commerce software was verouderd heeft Lufthansa WorldShop (www.worldshop.eu
De uitdaging lag in de complexe integratie van het speciale Miles&More bonusprogramma van Lufthansa. Dit is iets wat geen enkele standaard e-commerce oplossing biedt. De oplossing kwam van de partners van hybris, texcelerate solutions GmbH en ARITHNEA GmbH. Zij ontwikkelden een software-extensie gebaseerd op hybris Commerce, op maat gemaakt voor het bonusprogramma. "We moesten onder andere de specifieke regelingen van Lufthansa filteren en deze geleidelijk integreren zonder de winkelervaring te interrumperen", zegt Michael Buschmann, software-architect bij ARITHNEA GmbH en verantwoordelijk voor de implementatie van het bonusprogramma.
Naast het Miles&More programma zijn er ook andere interfaces voor externe systemen waaronder een CRM-oplossing voor klantcommunicatie, een productmanagement systeem en een systeem voor creditcardaanbieders. De hybris-oplossing verzekert uniforme productcommunicatie binnen alle online en offline kanalen. Alle productinformatie kan centraal worden beheerd en is uitgerust met vereenvoudigd datamanagement, een uitbreiding van databeschikbaarheid met media master data en gecoördineerde integratie van alle distributiekanalen. "Met behulp van standaard technologieën zoals web diensten en XML konden we de bi-directionale link van de externe systemen eenvoudig realiseren en rekening houden met toekomstige ontwikkelingen", zegt Andreas Zimmer, project manager bij texcelerate solutions.
Christoph Sonntag, hoofd IT bij Lufthansa WorldShop, legt uit: "We hebben voor hybris gekozen, omdat de software individueel is aan te passen en hierdoor geschikt is voor toekomstige uitbreidingen. De creativiteit van het projectteam bevestigt dat we de juiste partner hebben gekozen. Content management met de hybris-oplossing houdt in dat we snel de content van onze website en productinformatie kunnen aanpassen zonder tijdrovend importeren." Toekomstige plannen omvatten de verdere uitbreiding en opening van een tweede webwinkel op het nieuwe e-commerce platform.
Henk-Jan van der Weide, regional manager bij hybris Benelux zegt: "E-commerce platforms, zoals hybris Commerce, zijn gebaseerd op Product Information Management (PIM) en zijn de trend in e-commerce. Daarom kiezen bedrijven met toekomstperspectief voor PIM. We zijn erg blij dat we de multi-channel communicatie van Lufthansa WorldShop ondersteunen."
(400 woorden)
VOOR DE REDACTIE
Over hybris
Hybris is leverancier van multi-channel communicatie- en e-commerce software. Het bedrijf heeft een duidelijke visie op het gebied van consistentie, coördinatie en personalisatie van informatie binnen de verschillende kanalen in alle fases van de levenscyclus van de klant. Dit heeft geresulteerd in een geïntegreerde oplossing die industrialisatie en automatisering van communicatie-, sales- en supportprocessen ondersteund. Deze oplossing is innovatief in dit vakgebied en laat implementaties soepel verlopen. Daarnaast kunnen bedrijven hun single-site, multi-site en multi-channel communicatie stap voor stap beheren. Hybris is opgericht in 1997. Het bedrijf heeft in het verleden goede groei- en winstresultaten behaald en heeft sterke groeiambities voor de toekomst. Het hoofdkantoor is gevestigd in München en andere kantoren bevinden zich in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Zwitserland en Zweden. Internationale aanwezigheid wordt mede ondersteund door zakelijke en technologiepartners in Europa en de VS. Hybris heeft wereldwijd 150 klanten en onderhoudt ruim 1.500 websites. Het klantenbestand omvat onder andere De Bijenkorf, V&D, Zavvi, TUI, Lufthansa, Puma, Ulla Popken, Nokia, Reebok, Grundfos, Demag, Sika, Hagemeyer, Phonak en Bechtle.
Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met OCTANE PR: Tel: +31 (0)40 266 1130
E-mail:
OCTANE PR
Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 (0)40 266 11 30
Fax: +31 (0)40 235 46 01
Web: www.octanepr.com