Ingezonden persbericht


Persbericht

Salesforce.com luidt het cloud computingjaar in met Salesforce CRM Spring '09 ~ De Service Cloud en de Sales Cloud laten ondernemingen efficiënter groeien ~

Utrecht, 12 februari 2009 - Salesforce.com (NYSE; CRM), de onderneming voor zakelijke cloud computing, introduceert Salesforce Spring '09, de cloud computing-oplossing voor de klantenservice en de afdeling sales. Salesforce CRM is gebouwd op het Force.com-platform en is de snelste, meest flexibele CRM-dienst die ondernemingen in staat stelt hun klanten te ondersteunen. Hierbij krijgen zij niet te maken met de kosten, het risico en de complexiteit van traditionele on-premise-software. Salesforce CRM Spring '09 maakt CRM tot een intelligente tool om waardevolle data binnen de klantenservice en salesafdeling in te zetten en meer bedrijfsgroei te creëren. Salesforce CRM Spring '09, de 28ste release van salesforce.com, heeft meer dan 50 nieuwe functies en stelt ondernemingen in staat hun klanten efficiënter te ondersteunen en meer bedrijfsresultaten te boeken.

"Dit is het jaar van cloud computing voor de CRM-industrie en salesforce.com is de onbetwiste leider," zegt Marc Benioff, chairman en CEO van salesforce.com. "Salesforce.com helpt bedrijven te groeien zonder dat de kosten stijgen, door het bieden van een cloud computing-oplossing voor de klantenservice en de salesafdeling."

"Salesforce.com is de cloud computing-oplossing voor de klantenservice en de salesafdeling," aldus Rebecca Wettemann, Vice President of Research, bij Nucleus Research. "Het cloud computing-model biedt klanten een manier om tegen lage kosten en met een laag risico hun onderneming te leiden en de klantenservice en salesverantwoordelijken efficiënter te laten werken. Dit is een absoluut voordeel in het huidige economische klimaat."

Salesforce CRM - het jaar van cloud computing voor CRM Salesforce.com brengt de kracht van cloud computing in een ongekend tempo naar de CRM-industrie. Alleen al in het afgelopen jaar hebben salesforce.com-klanten de beschikking gekregen over meer dan 200 nieuwe functies, waarvan meer dan 50 nieuwe features in Salesforce CRM Spring '09 zitten. Deze nieuwe technologieën hebben de toegevoegde waarde van de inzet van CRM vergroot; voor duizenden bedrijven wereldwijd is het een cruciale tool geworden. Een recent klanttevredenheidsonderzoek onder meer dan 3.000 salesforce.com-klanten wereldwijd toont aan dat de ondervraagden hun bedrijfsactiviteit zien stijgen door het gebruik van Salesforce CRM. Van de ondervraagden ziet 52 procent een toename van het aantal leads, 27 procent ziet een stijging in het aantal klantwins en 30 procent ziet een toename in het behouden van bestaande klanten.

Service Cloud - de klantenservice veranderen door cloud computing Salesforce.com verkondigt al geruime tijd de voordelen die cloud computing ondernemingen biedt. Zo'n 6500 ondernemingen, waaronder Enterasys, Misys Banking Systems en Plantronics, maken inmiddels gebruik van Salesforce CRM en de Service Cloud voor hun klantenservice-activiteiten. De Service Cloud is de nieuwe generatie-oplossing voor de klantenservice.


* Service Cloud - De Service Cloud, gebouwd op het Force.com-platform, brengt de kracht van cloud computing naar de klantenservice. De Service Cloud brengt de belangrijkste cloud computing-platforms zoals Google, Facebook en Amazon.com binnen de industrie samen, om zo ieder gesprek vast te kunnen leggen en iedere community expert toegang tot de cloud te geven. Door alle gesprekken samen te brengen, stelt de Service Cloud bedrijven in staat de expertise van de community beschikbaar te stellen aan klanten, agents en partners, ongeacht locatie of hulpmiddel. De kwaliteit van de klantenservice is hierdoor binnen elk kanaal consistent. De Service Cloud is de toekomst van de klantenservice, waar meer dan tweederde van alle klantenservicegesprekken plaats zal vinden in de cloud.

Sales Cloud - de nieuwe generatie van collaboration voor sales, marketing en klanten Wanneer sales- en marketingafdelingen samenwerken, heeft iedereen toegang tot de beste informatie, beste inhoud, beste strategieën en beste praktijkvoorbeelden binnen het gehele bedrijf. Hierdoor zijn bedrijven in staat meer deals te sluiten en hun onderneming te laten groeien. Salesforce CRM Spring '09 biedt 4 nieuwe features die zich richten op de samenwerking van sales en marketing:


* Opportunity Genius - De Opportunity Genius in Salesforce CRM Spring '09 laat ondernemingen gebruik maken van de collectieve kennis binnen hun salesorganisatie om zo salesverantwoordelijken te wapenen met de beste voorbeelden en de juiste kennis om iedere deal te kunnen sluiten. Opportunity Genius brengt verschillende salesverantwoordelijken met elkaar in contact die met soortgelijke deals werken.
* Content Assembly - Voor het eerst zijn klanten in staat nieuwe sales- en marketingmaterialen te creëren op basis van bestaande presentaties die opgenomen zijn in Salesforce CRM. Abonnees zijn in staat te zoeken naar individuele slides om zo de meest relevante inhoud te vinden binnen hun organisatie. Gebruikers kunnen de gevonden slides door middel van drag & drop eenvoudig in de nieuwe presentatie plaatsen en herschikken via de intuïtieve gebruikersinterface.
* Content Delivery - Bij het versturen van een groot bestand naar een prospect komt een aantal zaken kijken zoals beperkingen aan de grootte van de inbox, lange downloadtijden en beperkte kennis van de acties die met de content worden ondernomen. Met Salesforce CRM Spring '09 is het eenvoudig presentaties, video's, voorstellen en meer in te pakken. Salesforce CRM laat gebruikers presentaties en andere relevante content vertalen naar een URL-link die naar externe ontvangers gestuurd kan worden. Ontvangers hebben nu de keuze om de content te bekijken, te downloaden of om beide te doen.


* Content Tracking - Door content als een hyperlink te versturen, hebben sales- en marketingprofessionals die Salesforce CRM Spring '09 gebruiken voordeel op de concurrentie. Met de Content Tracking-functie in Salesforce CRM Spring '09 weten sales- en marketingprofessionals wie hun materialen bekijkt zodat ze daar meteen opvolging aan kunnen geven. Bedrijven kunnen ook alle activiteiten volgen die met behulp van de link zijn ondernomen, waaronder het aantal downloads en de hoeveelheid tijd die gespendeerd is aan het bekijken van de content.

Prijzen en beschikbaarheid
Salesforce.com's Spring '09 is vanaf heden beschikbaar voor alle 51.800 klanten. Klanten die salesforce.com-applicaties aanschaffen, moeten hun aankoop baseren op features die momenteel beschikbaar zijn. Ga voor meer informatie naar: http://www.salesforce.com/community/spring09/spring09.jsp

(964 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over salesforce.com
Salesforce.com is de zakelijke cloud computing onderneming. Met de Salesforce-familie van on-demand CRM-applicaties, beschikbaar op http://www.salesforce.com/nl/products/, kunnen klanten al hun verkoop-, support-, marketing- en partnerinformatie on-demand beheren en delen. Met Force.com PaaS, 's werelds eerste on-demand platform, kunnen klanten, ontwikkelaars en partners krachtige nieuwe on-demand applicaties bouwen. Zo worden de voordelen van multi-tenancy en The Business Web verspreid over de gehele onderneming. Force.com, beschikbaar op http://www.force.com/nl/ maakt het mogelijk alle Apex-componenten en applicaties gemakkelijk te delen, aansluiten en installeren via salesforce.com's AppExchange-bestand op: http://www.salesforce.com/appexchange/.

Vanaf 31 oktober 2008 beheert salesforce.com de klantinformatie van circa 51.800 klanten, waaronder ABN AMRO, Dow Jones Newswires, Japan Post, Kaiser Permanente, KONE, Sprint Nextel en SunTrust Banks. Alle nog niet aangekondigde diensten of features waar in dit of andere persberichten en openbare verklaringen aan wordt gerefereerd, zijn momenteel nog niet beschikbaar en hoeven niet op tijd of helemaal niet te worden geleverd. Klanten die onze diensten aanschaffen moeten de aankoopbeslissing maken gebaseerd op de features die momenteel aanwezig zijn. Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het 'ticker' symbool 'CRM'. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl/

###

Copyright (c) 2008 salesforce.com, inc. All rights reserved. Salesforce.com and the "no software" logo are registered trademarks of salesforce.com, inc., and salesforce.com owns other registered and unregistered trademarks. Other names used herein may be trademarks of their respective owners.

Voor verdere persinformatie, de Engelstalige persberichten, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Claudia Top van LEWIS Communicatie: Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: claudiat@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Hans Brouwer, Regional Director Benelux bij salesforce.com: Tel: +31 (0)30 210 6415
E-mail: hbrouwer@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com/nl

Voor informatie over salesforce.com kunt u ook bellen met het gratis directe telefoonnummer: 0800-0200431

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com & www.lewismediacentre.com
Agency blog: www.lewis360.com

Beeldmateriaal van hoge resolutie is te vinden op: http://lewiswire.com/nl/lewiswire/salesforcecom/Salesforcecom-luidt-het-cloud-computingjaar-in-met-Salesforce-CRM-Spring-09/n/3514#media