Het B2B Customer Loyalty & Satisfaction congres
Customer Loyalty vandaag de dag belangrijker dan ooit
LELYSTAD, 20090211 -- Op 5 maart aanstaande organiseert Custon BV een congres over B2B Customer Loyalty & Satisfaction. Op deze dag wordt de link gelegd tussen B2B Customer Loyalty & Satisfaction en Customer Profitability, oftewel wat kan klantloyaliteit nou eigenlijk opleveren.
Voor alle deelnemers wordt dit een bijzonder interessante dag. Niet alleen omdat het de eerste keer is dat een dergelijk congres wordt georganiseerd maar ook omdat Custon grote spelers heeft weten te interesseren deel te nemen (o.a. Oracle, Getronics, Agis, ONVZ, Xerox, Philips, Belgacom en Sogeti) en anderen om te komen spreken (Hewlett Packard, TNO, NEN, ING Real Estate). De Keynote speaker komt speciaal voor dit congres uit de Verenigde Staten vliegen vanwege zijn bijzondere autoriteit op dit terrein. Dit gegeven is bijzonder in een tijd waar bij 99.99% van de bedrijven een "cost freeze" heerst. Er moet dus iets bijzonders aan de hand zijn. En dat is er ook.
Het idee van dit congres is ontstaan in september 2008. De roep om een loyale klant werd steeds groter en belangrijker. Dit werd versterkt door een onderzoek van onderzoeksbureau Boer & Croon van januari dit jaar, waarin wordt gesteld dat bedrijven tijdens de kredietcrisis naarstig opzoek zijn naar trouwe klanten en dit beschouwen als topprioriteit in 2009! (zie artikel in het NRC van 16 januari) Het congres van Custon biedt hier een passend antwoord op. In een halve dag worden de deelnemers `bijgeschoold' op het gebied van Customer Loyalty. Van het kunnen binnenhalen tot het behouden en monitoren van trouwe klanten.
De Sprekers
Als Keynote speaker komt Dr. Bob E. Hayes (VS), CEO van onderzoeks- en adviesbureau Business over Broadway en schrijver van diverse boeken, waaronder: Measuring Customer Loyalty & Satisfaction. Dr. Hayes zal de relatie weergeven tussen B2B Customer Loyalty en Customer Profitability. Nu meer dan ooit wil men toch weten wat een loyale klant kan opleveren.
Naast Dr. Hayes zullen ook Jean-Pierre Thomassen (TNO) en Annemarie de Jong (NEN) op deze dag een verhaal houden over Klanttevredenheid volgens de ISO-norm. Beide zijn tevens auteur van de praktijkgids klantgerichtheid volgens ISO en zullen inzichtelijk maken hoe je als groot bedrijf aan deze norm kunt voldoen.
Jos Snoeren (Hewlett Packard en Master Black Belt Six Sigma) zal middels praktijkvoorbeelden vertellen hoe je de kloof tussen de bestaande en de gewenste Customer Loyalty kunt overbruggen.
Jan Verwoerd zet als director Global IT Services ING Real Estate uiteen hoe door inzet van Custon PerformWorks(TM) wereldwijd enerzijds inzicht wordt verkregen in de kwaliteit van de geleverde IT services en anderzijds de kwaliteit van de IT services met PerformWorks(TM) kan worden verbeterd tegen lagere kosten. Jan Verwoerd is tevens vice voorzitter van het IT Service Management Forum (ITSMF).
Overige congresinformatie
Het congres wordt gehouden in Hotel Houten. Dit nieuwe luxe vier sterren hotel zal voor deze dag het onderkomen zijn van tal van managers en executives uit de Sales, Marketing en IT wereld.
De kosten voor het congres bedragen ¤195,- p.p. excl. BTW
Over Custon BV
Custon is de software producent van PerformWorks(TM) en de distributeur van Alinean(TM) in Nederland. De software wordt geleverd als een webservice en spitst zich toe op Performance Management, Business Intelligence resp. ROI Businesscase Management en Business Case Development. Custon is een snelgroeiende en gezonde Nederlandse organisatie met opdrachtgevers binnen zowel de private als de publieke sector. Momenteel hebben wij vestigingen in Lelystad, Rotterdam, Utrecht i.o. en werken er 14 mensen voor Custon.
Ingezonden persbericht