Kenniscentrum helpt leefritme te managen en zich gelukkig te voelen
11/02/2009 16:34
Vodafone Libertel NV
Welke impact hebben trends als de fileproblematiek, het samensmelten van werk en privé en 24/7 bereikbaar zijn op het leefritme van de Nederlander?
Vandaag is het Leefritme Kenniscentrum gelanceerd. Het Leefritme Kenniscentrum is een onafhankelijk kennisplatform dat wordt ondersteund en mogelijk gemaakt door Vodafone. Het platform is vanaf vandaag voor iedereen toegankelijk via de website www.leefritme.nl en moet uitgroeien tot een kennisbank; een verzamelplaats voor onderzoeken, wetenswaardige feiten en andere, aan leefritme gerelateerde, opinies, tips en tools. Een paneldiscussie waarin de eerste onderzoeksresultaten bekend werden gemaakt, vormde vandaag het startschot voor het kenniscentrum.
Panelleden Bas Haring (Filosoof), Lodewijk de Waal (Taskforce Mobility Management), Polle de Maagt (Blogger) en Jeroen Hoencamp (Directeur Zakelijke Markt, Vodafone Nederland) gingen vandaag, tijdens de lancering, in discussie: hoe beïnvloeden sociaal-maatschappelijke en technologische ontwikkelingen zoals fileproblematiek, online communities en mobiele technologie het leefritme van de Nederlander? En hoe gaan we daarmee om?
Philip de Wulf (Managing Fellow van het Leefritme Kenniscentrum) maakte, tijdens de discussie, de resultaten van het eerste onderzoek bekend. Het eerste onderzoek: 'Het ritme waarop Nederland leeft' is in samenwerking met R? Matrix uitgevoerd en de resultaten zijn vanaf vandaag voor iedereen terug te vinden op de website van het Leefritme Kenniscentrum www.leefritme.nl
Vodafone draagt bij aan het onafhankelijke Leefritme Kenniscentrum door het financieel mogelijk te maken en kennis beschikbaar te stellen. Jeroen Hoencamp, Directeur Zakelijke Markt, Vodafone Nederland: "Wij zijn een bedrijf waarbij de klant centraal staat in alles wat we doen. Omdat we heel goed beseffen dat onze producten en diensten bijdragen aan een veranderend leefritme, ondersteunen we structureel onderzoek naar leefritme gerelateerde onderwerpen. Door helder te krijgen hoe hedendaagse trends als de fileproblematiek, het samensmelten van werk en privé en 24/7 bereikbaar zijn, het leefritme beïnvloeden, kunnen we niet alleen bijdragen aan een optimaal leefritme voor onze klanten, maar ook werkgevers bewust maken van de mogelijkheden die dit biedt voor het verhogen van bijvoorbeeld productiviteit en medewerkerbetrokkenheid en tevredenheid. We zijn daarmee meer dan leverancier van communicatieproducten en diensten. We willen daadwerkelijk bijdragen aan prettiger professioneel en privé-leven voor iedereen."
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
http://www.leefritme.nl