Audax
Betapress BoekenTOP succesvol!
Woensdag 11 Februari, 2009
In 2008 is Betapress naast de trade marketing en distributie van
tijdschriften in Nederland gestart met een uniek boekenconcept
richting retail, genaamd BoekenTOP.
Dit unieke concept is een zeer groot succes gebleken is is al door
meer dan 1500 verkooppunten opgenomen in het assortiment.
Betapress onderscheidt zich van andere leveranciers in het
boekensegment op de onderdelen assortiment, actualiteit, point of sale
materiaal en logistiek. De BoekenTOP bestaat naast de top 10 met de
meest actuele titels, uit een Boek van de Maand dat inspeelt op de
actualiteit. "De actualiteit in combinatie met perfecte logistieke
afhandeling en de herkenbaarheid voor de consument maakt het concept
tot een aantrekkelijke aanvulling voor zowel de ondernemer als de
consument", aldus Peter Brouwer, algemeen directeur Betapress en lid
hoofddirectie Audax.
Door het toevoegen van boeken als structurele categorie aan het
assortiment is ook de mogelijkheid ontstaan tot het creeëren van een
one-stop-shopping concept; de retailer ontvangt naast de voor hem
bestemde tijdschriften in dezelfde levering ook boeken. Ook het
(na)bestellen via de Betapress website is een extra service die sinds
kort beschikbaar is voor retail. Zo verzorgt Betapress een
totaalconcept wat de verkoop van boeken simpel en succesvol maakt.
Betapress, een dochteronderneming van mediaconcern Audax, is een full
servicepartner voor de trade marketing en distributie van
tijdschrifttitels in Nederland. Een markt waarin Betapress in de
dertig jaar van haar bestaan een leidende positie heeft weten te
veroveren. Onder regie van Betapress vindt een breed scala
tijdschrifttitels hun weg naar zo'n 9.000 verkooppunten en de abonnees
in Nederland.
Naast tijdschriften en boeken houdt Betapress zich ook bezig met de
distributie van aanverwante artikelen als agenda's en kalenders,
tradingcards, verschillende merchandiseartikelen en hype-artikelen.