Audax Betapress BoekenTOP succesvol! Woensdag 11 Februari, 2009 In 2008 is Betapress naast de trade marketing en distributie van tijdschriften in Nederland gestart met een uniek boekenconcept richting retail, genaamd BoekenTOP. Dit unieke concept is een zeer groot succes gebleken is is al door meer dan 1500 verkooppunten opgenomen in het assortiment. Betapress onderscheidt zich van andere leveranciers in het boekensegment op de onderdelen assortiment, actualiteit, point of sale materiaal en logistiek. De BoekenTOP bestaat naast de top 10 met de meest actuele titels, uit een Boek van de Maand dat inspeelt op de actualiteit. "De actualiteit in combinatie met perfecte logistieke afhandeling en de herkenbaarheid voor de consument maakt het concept tot een aantrekkelijke aanvulling voor zowel de ondernemer als de consument", aldus Peter Brouwer, algemeen directeur Betapress en lid hoofddirectie Audax.

Door het toevoegen van boeken als structurele categorie aan het assortiment is ook de mogelijkheid ontstaan tot het creeëren van een one-stop-shopping concept; de retailer ontvangt naast de voor hem bestemde tijdschriften in dezelfde levering ook boeken. Ook het (na)bestellen via de Betapress website is een extra service die sinds kort beschikbaar is voor retail. Zo verzorgt Betapress een totaalconcept wat de verkoop van boeken simpel en succesvol maakt.

Betapress, een dochteronderneming van mediaconcern Audax, is een full servicepartner voor de trade marketing en distributie van tijdschrifttitels in Nederland. Een markt waarin Betapress in de dertig jaar van haar bestaan een leidende positie heeft weten te veroveren. Onder regie van Betapress vindt een breed scala tijdschrifttitels hun weg naar zo'n 9.000 verkooppunten en de abonnees in Nederland.

Naast tijdschriften en boeken houdt Betapress zich ook bezig met de distributie van aanverwante artikelen als agenda's en kalenders, tradingcards, verschillende merchandiseartikelen en hype-artikelen.